مزایای استفاده از دیزل ژنراتورهای هواخنک

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور های هوا خنک - ماه صنعت انرژی

دیزل‌ ژنراتورهای خنک‌شونده با هوا نیازهای کاربردی را فراهم می‌کنند

ژنراتورهای دیزلی هوا خنک سالهاست که مورد‌استفاده قرار می گیرند و دارای سابقه طولانی در قابلیت اطمینان می‌باشند که به راحتی سازگارند و نسبتاً ارزان نیز هستند. توانی که این دیزل ها تولید می‌کنند، در رابطه با نگهداری و هزینه های اولیه، ژنراتورهای دیزلی استفاده‌شده را به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای تولید برق در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

علاوه بر هزینه کم، طراحی ساده تضمین می‌کند که ژنراتورهای مورد‌استفاده در انواع شرایط محیطی از جمله گرمای شدید، سرما و گرد و غبار فعالیت کنند، در حالی که از یک فرآیند خنک‌کننده استفاده‌می‌کنند که همیشه مواد خنک سازی آن همه جا موجود‌است

ژنراتورهای دیزلی را می‌توان متناسب با تقریبا تمام کاربردها تنظیم کرد. معمولا، ژنراتورهای دیزلی خنک‌شونده با هوا در صنایع زیر استفاده می‌شوند:

  • کشاورزی
  • امور نظامی (بدلیل مقاومت بالا در برابر شرایط زیست محیطی)
  • ساخت و ساز
  • منبع توان اصلی
  • منبع توان پشتیبان
  • تولید روغن
  • معدن و جنگلداری
  • زمینه پزشکی (از ژنراتورهای دیزلی جدید در مقابل ژنراتورهای دیزلی کارکرده استفاده‌می‌کنند)
  • ملک اجاره ای (ژنراتورهای استفاده‌شده بهترین گزینه برای اجاره بدلیل هزینه‌های آن در مقابل مزایای آن هستند)
  • ساختمان‌های پیش ساخته ایستای تنها (نگهداری طولانی مدت ژنراتورهای دیزلی را محبوب ترین گزینه برای ساختمان‌های از پیش ساخته راه دور نموده است)
  • عملیات دریایی / کشتی (واحدهای موتور دیزلی خنک‌شده با هوا از رایج ترین موتورهای کشتی در سراسر جهان هستند)
  • ارتباطات از راه دور
  • سردسازی (بدلیل طراحی منعطف این موتورها)
  • ایستگاه‌های پمپ / عملیات آبیاری (ژنراتورها یا موتورهای دیزلی خنک‌شده با هوا برای سیستم‌های فاضلاب آلوده مورد‌استفاده بهینه هستند)

دیزل ژنراتور یا ژنراتور بنزینی

دیزل ژنراتور دیتا سنترها

سوخت ژنراتور – چه سوخت ژنراتوري بهترین‌است؟

دیزل ژنراتور – ساختار ، نصب ، نگه داری و سیم‌کشی

مزایا

انتخاب ژنراتور خنک‌شونده با هوا به جای استفاده‌از موتور سنتی خنک‌شونده با آب ، دارای مزایای بسیاری‌است. بسیاری از مالکان به دلایل زیر سیستم خنک‌شده با هوا را به سیستم خنک‌کننده ترجیح می‌دهند. موتورهای دیزلی که توسط آب یا هوا خنک می‌شوند مزایای زیر را دارند:

طراحی موثر

کلیه ژنراتورهای مورد‌استفاده به یک جزء خنک‌کننده احتیاج دارند. دیزل ژنراتور یا موتور خنک‌کننده با هوا نیازی به پمپ آب، رادیاتور، دماسنج یا شیلنگ ندارد. هیچ خنک‌کننده‌ای برای انجماد، نشت، تبخیر، جوش، آلوده شدن و یا ایجاد خوردگی در سیستم خنک‌کننده وجود ندارد.

از آنجا که سیستم خنک‌کننده بدون پیچیدگی‌است، به نگهداری کوتاه مدت کمتری نیاز دارد و کمتر مستعد ابتلا به خرابی گسترده در سیستم است و زمان از کارافتادگی کلی را کاهش می‌دهد. از آنجا که در ژنراتور خنک‌شونده با هوا سیستم رادیاتور هوا وجود ندارد، هزینه‌های مربوط به بسته بندی و حمل و نقل تولید در دیزل ژنراتور کاهش می‌یابد و فضای کمتری برای تهیه این واحد لازم است.

دیزل ژنراتورهای هوای خنک

استفاده‌از سوخت دیزلی

ژنراتورها با استفاده از دیزل به عنوان منبع سوخت مورد‌استفاده، از سوخت کمتری نسبت به واحدهای گاز طبیعی استفاده‌می‌کنند. سوخت دیزل ژنراتور نسبت به سایر منابع سوخت از ایمنی بیشتری برخوردا‌راست و به راحتی  در محل موجود‌است. (ساخت و ساز، نظامی، کشاورزی و غیره)

طراحی منعطف

بدلیل قابلیت اطمینان و طراحی ساده، از دیزل ژنراتورهای خنک‌شونده با هوا می‌توان در انواع کاربردها استفاده کرد. در بیشتر موارد، عملیات بحرانی طولانی مدت مانند شناورهای دریایی و ناوبری و فانوس دریایی یا تجهیزات ارتباطی از دیزل ژنراتورهای خنک‌شونده با هوا استفاده‌می‌کنند.

تیم های پاسخگویی که در مناطق بحرانی کار می‌کنند به طور معمول از دیزل ژنراتورهای خنک‌شونده با هوای کم وزن و قابل حمل استفاده می‌کنند. آتش سوزی، سیل، بهمن یا زمین لرزه اغلب همراه با زباله و گرد و خاک است که می‌تواند سایر ژنراتورها را بسیار ساده‌تر از سیستم‌های دیزل ژنراتور خنک‌شونده با هوا کند.

میزان خرابی در بین ژنراتورهای دیزلی خنک‌شده با هوا به دلیل ظرفیت ایستاده آنها بسیار کمتر‌است. در عملیات نظامی به دلیل داشتن سابقه اطمینان در شرایط نبرد از دیزل ژنراتورهای خنک‌شده با هوا استفاده‌می‌شود.

کارایی عملکردی

اصلی ترین مزیت ژنراتورهای دیزلی نسبت به سایر موتورها این است که آنها در دمای بالاتر کار می‌کنند و به سرعت گرم می‌شوند که به طور قابل توجهی از خم شدن سیلندر و سایش پیستون / حلقه می‌کاهد.

با عملکرد دیزل ژنراتور ها در چنین درجه حرارت بالایی، لجن روغن کاری به خصوص در سناریوهای کوتاه مدت کاهش می‌یابد. دوره زمانی گرم شدن سریع همچنین به موتور دیزلی خنک‌شده با هوا اجازه می دهد ظرفیت بار کامل خود را بسیار سریعتر از موتورهای دارای مایع خنک‌کنندگی بدست آورد.

دیزل ژنراتورهای هواخنک - ماه صنعت انرژی

سهولت در نصب

نصب دیزل ژنراتورهای خنک‌شونده با هوا ، مانند موتورهای خنک‌کننده با مایع، بسیار آسان است. با این حال دیزل ژنراتورهای خنک‌شونده با هوا کمتر در معرض شکست‌های لرزشی هستند.

هر دو سیستم دیزلی خنک‌شونده با هوا و مایع نیاز به هوای خنک و تمیز برای احتراق و خنک‌کننده ثانویه، تهویه، لوله کشی اگزوز، قفسه‌های نصب و گاردهای اعمال‌شده بر روی قسمت‌های گرم و چرخان دارند.

همه ژنراتورهای استفاده‌شده با هم برابر نیستند. انجام تحقیقات و تعیین دامنه پروژه، قیمت و میزان‌استفاده طولانی مدت از موتور دیزل خنک‌شده

با هوا قبل از خرید مهم‌است. کلیه ژنراتورهای مورد‌استفاده باید توسط متخصص موتور دیزل خنک‌شده

با هوا مورد آزمایش و تنظیم قرار گیرند تا استانداردهای کاری را تنظیم کنند.

دیزل ژنراتورهای هوای خنک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *