در حال نمایش 11 نتیجه

استارت دیزل ژنراتور :

استارت دیزل ژنراتور

موتور‌های دیزلی یا گازسوز برای روشن شدن باید در ابتدا توسط یک محرک راه اندازی شوند ، تا سوخت به داخل موتور هدایت شود و موتور بتواند شروع به کار کند. استارتر‌ها در انواع الکتریکی و پنوماتیکی موجود می‌باشند که برای موتور‌های قدیمی‌تر پمپ باد هوای فشرده را در مخزن ذخیره می‌کند، و به هنگام استارت هوای فشرده با ایجاد چرخش در موتور پنوماتیکی، نیروی محرکه برای شروع به کار موتور را تامین‌می‌کند. موتور‌های جدید از استارت‌های الکتریکی استفاده‌می‌کنند. در این نوع از موتور‌ها از انرژی ذخیره شده در باطری برای استارت استفاده می‌کنند.

استارت در حقیقت همان استارتر و یا  راه انداز اولیه دیزل ژنراتور می‌باشد.

در دیزل  های سبک و قدیمی ، برای راه اندازی و چرخش موتور از هندل استفاده می شود . هندل یک اهرم یک طرفه است که با قرار گیری بروی محور مخصوص خود ( یا میل لنگ و یا میل سوپاپ) می تواند موتور را بچرخاند. و آنرا روشن کند .

نقش استارت  در ساختار دیزل ژنراتور :

استارتر در موتور بخش حیاتی می باشد که در انواع الکتریکی و پنوماتیکی موجود می‌باشد. در موتورهای قدیمی تر پمپ باد هوای فشرده را در مخزن ذخیره می‌کردند. زمانی که نیاز به استارت موتور بود هوای فشرده در موتور پنوماتیکی چرخش ایجاد می‌کرد، و موتور شروع به حرکت میکرد. در موتورهای جدیدتر از استارت های الکتریکی استفاده می شود که از نوع موتور های جریان مستقیم می‌باشند، و از انرژی ذخیره شده در باطری استفاده‌می‌شود . در اکثر دیزل ژنراتورهای جدید و سنگین راه اندازی موتور از طریق موتور الکتریکی صورت می گیرد. و توسط برق باتری (۱۲ یا ۲۴ ولت ) کار می‌کند. دیزل را با دوری حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ دور بر دقیقه به حرکت در آورده که باعث روشن شدن دیزل ژنراتور می‌گردد.

تاریخچه:

پیش از ظهور موتور استارتر ، موتورها با روش های مختلفی از جمله فنرهای بادی ، سیلندر باروت و تکنیک های انسانی مانند دستگیره میل لنگ استارت می شدند. از روش میل لنگ دستی معمولاً برای استارت موتورها استفاده می شد، اما دشوار و خطرناک بود. رفتار یک موتور در هنگام استارت کار همیشه قابل پیش بینی نیست ، که می تواند به عقب برگردد و باعث چرخش ناگهانی معکوس شود.

در صورت ضربات برگشتی ، چرخش معکوس موتور می تواند ناگهان استارت را درگیر کند. و باعث می شود میل لنگ به صورت غیرمنتظره و تند و تیز حرکت کند و احتمالاً به اپراتور آسیب برساند، حتی اگر میل لنگ ها مکانیسم واژگون شدن داشتند ، با استارت موتور ، دسته محور می تواند به همراه میل لنگ شروع به چرخش کند. و به طور بالقوه به فردی که موتور را خاموش می کند برخورد کند.

موتور استارت برقی‌:

یا موتور میل لنگ معمولی ترین نوع مورد استفاده در موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی کوچک است . که نوع  مدرن یا یک آهنربای دائم یا یک موتور الکتریکی با جریان مستقیم است که یک سلونوئید استارت (شبیه به رله) نصب شده روی آن است. هنگامی که منبع تغذیه DC از باتری روشن شده بر روی سلونوئید باشد ، معمولاً از طریق یک کلید سوئیچ (“سوئیچ احتراق”) ، سلونوئید اهرمی را درگیر می کند که پین درایو روی درایو استارت فشار وارد می کند.

انواع دیزل ژنراتور :

 1-استارت دیزل ژنراتور ام تی یو 

استارت دیزل ژنراتور ام تی یو - ماه صنعت انرژی

2-استارت دیزل ژنراتور پرکینز 

استارت پرکینز - ماه صنعت انرژی

3-استارت دیزل ژنراتور کاترپیلار

استارت کاترپیلار  – 1517-cat 107

استارت کاترپیلار - ماه صنعت انرژی

4-استارت دیزل ژنراتورکامینز

استارت کامینز - ماه صنعت انرژی

5-استارت دیزل ژنراتور ولوو

استارت ولوو - ماه صنعت انرژی

——————————————————–

رله استارت دیزل ژنراتور

کمک استارت موتور دیزل : (رله استارت دیزل ژنراتور)

کمک استارت خودرو و دیزل ژنراتور یک رله می‌باشد . در انواع مختلف که جریان مورد نیاز استارت موتور را از 5 آمپر برای پراید تا 180 آمپر برای دیزل بالا می‌برد. مزایای استفاده از کمک استارت برای خودرو و دیزل ژنراتور:

  1. کاهش سطح مقطع سیم استارت موتور
  2. استارت خوردن موتور با قدرت بیشتر (چون افت ولتاژ روی سیم استارت حذف شده است)
  3. محافظت از سوییچ استارت یا رله استارتر

کمک استارت چیست ؟

کمک استارت یا اتوماتیک استارت به انگلیسی با عنوان engine starter solenoid (رله کمک استارت) شناخته میشود و در واقع یک رله سه یا 4 پایه است که 2 یا یک (پایه دیگر اتصال بدنه) پایه آن بوبین کمک استارت و دو پایه دیگر آن که معمولا بزرگترند ، کنتاکت قدرت آن میباشند. در خودرو های سواری میتوان از یک رله پنج پایه بجای این قطعه استفاده کرد.

با اضافه کردن این قطعه میتوانید برق استارت را که از برد یا سوییچ استارت یا از ecu می آید را به بوبین آن اعمال کنید و از کنتاکت قدرت آن جهت فرمان به استارتر موتور استفاده نمایید. بعضی مواقع که با استارت زدن به موتور دیزل یا خودرو ، ماشین یا دیزل ژنراتور استارت نمیخورد مشکل میتواند بخاطر خرابی کنتاکت این قطعه باشد. اگر جریان استارت بیش از حد باشد ممکن است نیم سوز باشد ، لذا آنرا به یک تعمیرکار استارت و دینام نشان دهید.

نحوه بستن رله کمکی استارت :

سیم کشی کمک استارت چگونه است؟

کمک استارت مانند رله دارای یک بوبین و یک کنتاکت داخلی  است. یک طرف بوبین به منفی باتری متصل است. به سادگی با برق دار کردن طرف دیگر بوبین ، کمک استارت عمل کرده و کنتاکت آن میچسبد. کنتاکت آن دارای دو پایه no است. یک طرف آن به مثبت باتری و طرف دیگر آن به استارت موتور متصل میشود. لذا به جای اینکه مثبت باتری از طریق سوییچ استارت به استارتر موتور اعمال شود ، این رله این کار را انجام میدهد.

انواع :

1-رله استارت دیزل ام تی یو

رله استارت دیزل MTU - ماه صنعت انرژی

2-رله استارت دیزل پرکینز

رله استارت دیزل پرکینز - ماه صنعت انرژی

3-رله استارت دیزل کاترپیلار

رله استارت کاترپیلار - ماه صنعت انرژی

4-رله استارت دیزل کامینز

5-رله استارت دیزل ولوو

رله استارت ولوو - ماه صنعت انرژی

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

رله استارت دیزل ام تی یو MTU

1,000,000 تومان

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

استارت کاترپیلار – cat 107-1517

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

رله استارت دیزل کاترپیلار CATERPILLAR

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

رله استارت دیزل کامینز CUMMINS

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

رله استارت دیزل پرکینز PERKINS

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

رله استارت دیزل ولوو Volvo

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

استارت دیزل ژنراتور ام تی یو – استارتر MTU

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

استارت دیزل ژنراتور کاترپیلار Caterpillar

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

استارت دیزل ژنراتور Perkins

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

استارت دیزل ژنراتور کامینز Cummins

استارت و رله استارت دیزل ژنراتور

استارت دیزل ژنراتور ولوو – استارتر VOLVO