انواع اتومبیل‌ها

انواع اتومبیل ها - ماه صنعت انرژی

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به ، تعریف اتومبیل ، تاریخچه اتومبیل‌ها ، انواع اتومبیل‌ها و حقایق جالب در مورد ماشین‌ها بدانیم .

فهرست

1- تاریخچه اتومبیل

2- تعریف ماشین

3- حقایق جالب در مورد ماشین

4- انواع خودرو

——————————————

تاریخچه

چه کسی ماشین را اختراع کرد؟

کارل بنز در سال 1886 سه موتور اتومبیل چرخ دار – معروف به “موتور واگن” را ثبت‌کرد. این اولین اتومبیل واقعی و مدرن‌بود، به این معنی که بنز اغلب به عنوان مردی که ماشین را اختراع کرده‌است شناخته‌می‌شود. بنز همچنین سیستم دریچه گاز خود، شاخه‌های جرقه‌ای، تعویض دنده ها، رادیاتور آب، کاربراتور و سایر اصول اولیه را به خودرو داد.

بنز سرانجام یک شرکت اتومبیل سازی ساخت که هنوز هم به عنوان گروه دایملر وجود‌دارد.

تاریخچه اولیه ماشین

بنز اولین اتومبیل بنزینی – را اختراع کرد، اما او بینایی اصلی وسایل نقلیه موتوری – نبود. برخی از نکات برجسته در تاریخ خودرو:

هشدار شگفت انگیز افسانه وال استریت: “یک روز عجیب در حال آمدن‌است . لئوناردو داوینچی در اوایل دهه 1500 یک ارابه مکانیکی بدون اسب طراحی کرده‌بود. مانند بسیاری از طرح های او ، در طول عمر او ساخته‌نشده‌بود.

ارابه های قایقرانی، که توسط باد حرکت می‌کردند، هنگام بازدید اولین غربی ها در چین مورد استفاده قرارگرفتند، و در سال 1600, به گفته جنرال موتورز، سیمون استیون از هلند یکی را ساخت که 28 نفر را حمل کرد و 39 مایل ( 63 کیلومتر ) را در دو ساعت تحت پوشش قرارداد.

نیکلاس – جوزف کوگنوت، فرانسوی، در سال 1769 یک وسیله نقلیه موتوری با موتور بخار ساخت. این ارابه که برای جابجایی قطعات توپخانه طراحی شده‌بود، با سرعت پیاده روی ( 2 مایل در ساعت یا 3.2 کیلومتر در ساعت ) حرکت می‌کرد و برای ساختن یک سری جدید بخار مجبور بود هر 20 دقیقه متوقف شود.

“کلمه” ماشین “به معنای چیزهای مختلف در زمان‌های مختلف بوده‌است. در اواخر قرن نوزدهم، یک ماشین “خیابان” بود یعنی یک تراموا. اتومبیل‌های خیابانی قبل از آن “اتومبیل‌های اسب” بودند که همه کاره‌هایی بودند که توسط اسب ها روی ریل ها کشیده می‌شدند. کلمه “ماشین” در دسترس آنچه که قبلاً “کالسکه بی اسب” یا احتمالاً یک موتور اتومبیل خوانده می‌شد، در دسترس قرار گرفت. “اتومبیل”، همانطور که در آمریکا می نامند، خود وارداتی از فرانسوی هابود .

هزینه‌های اتومبیل در اوایل دهه 1900

در اوایل دهه 1900، هزینه خرید خودرو حدود $ 825 خواهدبود. دشواراست که باور کنید که Ford Model T فقط $ 950 ارزش داشت. به نظر می‌رسد قیمت‌ها غیرقابل تصور هستند، اما در زمان امروز هزاران دلار خواهند‌بود.

در سال 1935، اولین ساخت پارکینگ عملیاتی در شهر اوکلاهما ساخته‌شد .

“پارک – O – متر” اولین ساخت پارکینگ جهان‌است. در خیابان اول و خیابان رابینسون در شهر اوکلاهما، اوکلاهما، در 16 ژوئیه سال 1935 ساخته‌شد.

در سال 1927، اولین چراغ‌های برقی در ولورهمپتون راه اندازی‌شد .

اولین چراغ راهنمایی برقی در انگلستان در سال 1927 در ولورهمپتون نصب‌شد. در واقع، این کشور اولین چراغ راهنمایی خود راداشت، اما یک پلیس مجبوربود آنها را اداره‌کند.

موتورهای احتراق داخلی

این نوع موتور از احتراق انفجاری سوخت برای فشار دادن پیستون درون سیلندر استفاده‌می‌کند. حرکت پیستون میل لنگ را که به چرخ‌های چرخ محور اتومبیل متصل‌است، می‌چرخاند. مانند خود خودرو، موتور احتراق داخلی سابقه طولانی‌دارد. لیست ناقص از تحولات شامل موارد زیراست:

1680: کریستیان هویگنس، که به دلیل مشارکت خود به عنوان یک ستاره شناس شناخته‌می‌شود، طراحی‌کرد اما هرگز موتور احتراق داخلی را که توسط باروت ساخته‌شده ساخته‌نشده‌است.

1826: ساموئل براون انگلیسی انگلیسی موتور بخار را برای سوزاندن بنزین تغییر داد و آن را روی واگن قرار داد، اما این اتومبیل پروتو – نیز هرگز مورد استقبال گسترده قرارنگرفت.

1858: ژان جوزف – اتین لنویر یک موتور احتراق داخلی احتراق داخلی احتراق‌شده توسط گاز زغال سنگ را با استفاده‌از – اختراع کرد. او در این موتور پیشرفت کرد تا بتواند روی نفت کارکند، آن را به واگن چرخ سه – وصل کرد و 50 مایل را طی‌کرد.

1873: مهندس آمریکایی جورج برایتون یک موتور نفت سفید دو زمانه – تولید‌کرد. این اولین موتور روغن ایمن و کاربردی محسوب‌می‌شود.

1876: نیکولوس آگوست اتو موتور چهار زمانه – اول را در آلمان ثبت‌کرد.

1885: گوتلیب دایملر از آلمان نمونه اولیه موتور بنزینی مدرن را اختراع‌کرد.

1895: رودولف دیزل، مخترع فرانسوی، موتور دیزلی را که یک موتور احتراق داخلی کارآمد و فشرده سازی‌بود، ثبت اختراع‌کرد.

تاریخچه اتومبیل‌های برقی

طبق گفته آمریكا، اتومبیل‌های برقی در اواسط قرن نوزدهم دردسترس‌بودند، اما پس از آنكه هنری فورد مدل T خود را توسعه‌داد، از این امر عقب نماند. وزارت انرژی ( در برگه جدید ) باز می‌شود. در سالهای اخیر، اتومبیل‌های برقی بازگشتند.

طبق گزارش CNBC ( در برگه جدید ) حدود 535،000 اتومبیل برقی در ایالات متحده فروخته‌شد. این فناوری مانند موتور احتراق داخلی نیز دارای سابقه طولانی‌است که اشاره به یک مخترع دشوار‌است.

دو مخترع معمولاً با اختراع مستقل اولین اتومبیل برقی اعتبار دارند: رابرت اندرسون، مخترع اسکاتلندی، و توماس داونپورت، مخترع آمریکایی، در دهه 1830, اولین باتری قابل شارژ در سال 1865 توسط گاستون پلانت، فیزیکدان فرانسوی اختراع شد، که جایگزین باتری‌های غیر قابل شارژ مورد استفاده در مدل‌های اولیه ماشین الکتریکی شد. چند مورد از نوآوری‌های زیر شامل موارد زیراست:

کامیل فاور، شیمیدان فرانسوی، در سال 1881 طراحی باتری اسید سرب – توسط Plante را بهبود بخشید تا وسایل نقلیه برقی یک انتخاب مناسب برای رانندگان باشد.

ویلیام موریسون از دس موئینز، آیووا، اولینکسی‌بود که با موفقیت یک اتومبیل برقی را در سال 1891 در ایالات متحده ساخت.

کامیل جنتی، راننده اتومبیل بلژیکی، یک اتومبیل برقی ساخت و سوار شد و رکورد جدید سرعت زمین را با سرعت 62 مایل در ساعت ( 100 کیلومتر در ساعت ) در سال 1899 تنظیم کرد. ماشین وی La Jamais Contente ( نامیده می‌شد که به معنی “هرگز راضی” ) نیست.

فردیناند پورشه، مهندس خودروسازی آلمانی، اولین خودروی هیبریدی را در سال 1900 اختراع کرد.

توماس ادیسون

توماس ادیسون در سال 1907 باتری قلیایی -تولیدکرد که از باتری اسید سرب – که در اتومبیل‌ها استفاده‌می‌شد، بادوام و خطرناک تر بود، طبق گفته دانشگاه راتگرز این باتری از آنجایی که هزینه اولیه بالاتری داشت،

برای بیشتر مصرف کنندگان در نظر نگرفت، اما به دلیل دوام و برد طولانی تر در کامیون‌های چندین شرکت اجرا شد.

اتومبیل‌های برقی همچنان به محبوبیت خود ادامه دادند و در سال 1895، اولین مسابقه اتومبیل در ایالات متحده — یک “داغ” 52 – از شیکاگو به واوگانگان، ایلین، و بازگشت, که برنده 10 ساعت 23 دقیقه ( سرعت متوسط 5 mph / 8 کیلومتر در ساعت ) — شش ورودی داشت

و دو تای آنها اتومبیل برقی بودند, مطابق مجله اسمیتسونیان . طبق اعلام وزارت انرژی، تا سال 1900، سرویس تاکسی نیویورک حدود 60 عدد اتومبیل برقی داشت و تقریباً یک سوم اتومبیل درایالات متحده برقی بودند.

هنگامی که هنری فورد مدل T را در سال 1908 معرفی کرد، خودروی بنزینی ارزان و با کیفیت بسیار محبوب شد و کاهش اتومبیل‌های برقی آغاز شد, طبق وزارت انرژی تا دهه 1920 بنزین ارزان تر و به راحتی دردسترس‌بود و بیشتر آمریکایی ها مسافت‌های بیشتری را طی می‌کردند.

اتومبیل برقی

اتومبیل‌های برقی دامنه ای را که اتومبیل‌های بنزینی – داشتند، نداشتند و هنوز هم برق در بسیاری از شهرهای روستایی به راحتی در دسترس نبود، و این باعث می‌شد که بنزین – اتومبیل‌های مورد نظر را تولید کند.

در سال 1976، کنگره به دلیل افزایش قیمت نفت، کمبود بنزین و وابستگی به نفت خارجی، قانون تحقیقات، توسعه و تظاهرات وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی را تصویب کرد

بسیاری از شرکت‌های اتومبیل شروع به تحقیق و طراحی گزینه‌های جدید سوخت – کارآمد و برقی کردند، اگرچه تا دهه 1990 اتفاق زیادی نیفتاد.

تویوتا پریوس که در سال 1997 در ژاپن توسعه و منتشر شد، اولین خودروی هیبریدی تولید شده توسط جرم – بود و تا سال 2000 در سراسر جهان دردسترس‌بود. خودروی هیبریدی هوندا اینسایت در سال 1999 در ایالات متحده منتشر شد.

تسلا موتور توسعه و تولید بر روی یک اتومبیل لوکس تمام – که بیش از دویست مایل با یک بار در سال 2003 با اولین مدل منتشر شده سفر می‌کند در سال 2008. شورولت ولت منتشر شده

در سال 2010, اولین پلاگین موجود – در هیبریدی بود که از موتور بنزینی برای گسترش دامنه خودرو هنگام تخلیه باتری استفاده می‌کرد Nissan LEAF. نیز در سال 2010 منتشر شد و نسبت به مدل Tesla مدل S را به راحتی در دسترس عموم قرار داد.

امروزه تقریباً هر شرکت بزرگ و بسیاری از شرکتهای کوچک اتومبیل در حال توسعه مدلهای برقی و هیبریدی خود هستند.

کارل و برتا بنز

کارل بنز مخترع اولین اتومبیل عملی و مدرن، که در سال 1893 در کنار همسرش برتا تصویر شد.

او اعتبار اختراع خودرو را به دست می آورد زیرا ماشین وی عملی بود، از موتور احتراق داخلی – بنزینی استفاده می‌کرد و مانند اتومبیل‌های مدرن کار می‌کرد.

بنز در سال 1844 در کارلسروهه، شهری در جنوب غربی آلمان به دنیا آمد. پدر وی کارگر راه آهن بود که در اثر تصادف درگذشت وقتی بنز 2 ساله بود. اگرچه فقیر بود، مادر بنز از او و تحصیلاتش حمایت کرد. وی در سن 15 سالگی در دانشگاه کارلسروهه پذیرفته شد و در سال 1864 با مدرک مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد.

اولین کار بنز از کارخانه ریخته گری آهن و ورق – کارگاه فلزی به پایان رسید. با این حال عروس جدید وی، برتا رینگر، از مهریه خود برای تأمین بودجه کارخانه جدید برای ساخت موتورهای گازی استفاده کرد. بنز با سود خود آزاد بود تا یک کالسکه بدون اسب و گاز – را بسازد.

و

بنز تا سال 1888 سه نمونه اولیه از موتور اتومبیل خود را به صورت خصوصی ساخته بود، هنگامی که برتا تصمیم گرفت زمان برخی از مطبوعات باشد. برتا آخرین مدل را در اوایل صبح گرفت و دو پسر نوجوان خود را 66 مایل به خانه مادرش سوار کرد.

سفر موفقیت آمیز بنز را نشان داد که چگونه ماشین را بهبود ببخشد و به عموم مردم مشکوک نشان داد که خودروها مفید هستند. بنز مدل 3 Motorwagen را در نمایشگاه جهانی در پاریس سال بعد نشان داد.

“این واقعیت که Bertha نشان داد شما می‌توانید از این ماشین برای یک سفر جاده ای استفاده کنید ( او 40 مایل را طی کرد ) به کارل اطمینان داد که او در واقع محصولی قابل فروش دارد. او آن را در یک نمایشگاه تجاری به فروش رساند و مردم شگفت زده شدند. او شروع به فروش آنها، به همراه حقوق، به سایر افراد در سراسر اروپا کرد تا بتوانند آنها را تولید کنند.”

بنز در سال 1929 درگذشت، تنها دو سال پس ازهمکار او با – سازنده ماشین آقای گوتلیب دایملر که امروز گروه دایملر، تولید کننده مرسدس – بنز‌است.

——————————————

تعریف ماشین چیست؟

همه ما هر روز اتومبیل‌هایی را در اطراف خود می بینیم و احتمالاً قبلاً سوار آن شده اید یا حتی رانندگی کرده اید. اما ممکن‌است شما همه چیزهایی را که باید در مورد آنها بدانید نمی دانید. بنابراین، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به برخی از چیزهایی که ممکن‌است شما نمی دانید، اما ممکن‌است بخواهید.

وقتی به اصطلاح “ماشین” فکر می کنید، احتمالاً می‌توانید وسیله نقلیه ای را که در جاده دیده اید، تصویر کنید. تعریف واقعی، با این حال، “یک وسیله نقلیه جاده ای چهار چرخ -‌است که توسط یک موتور نیرو می‌گیرند و قادر به حمل تعداد کمی از افراد‌است

اگر در مورد اصطلاح “ماشین” صحبت می کنید، ممکن‌است بخواهید تعاریف دیگری مانند اتومبیل‌های راه آهن را که “وسایل نقلیه راه آهن برای مسافران یا حمل و نقل” هستند، جستجو کنید یا محفظه هایی روی بالون یا آسانسور که اتومبیل نیز محسوب می‌شوند.

انواع اتومبیل‌ها

در ابتدا اتومبیل‌ها چه نامیده می‌شدند؟

اولین اتومبیل توسط مردی به نام کارل بنز ثبت اختراع شد که آن را یک اتومبیل سه چرخ – نامید. نام خاص وسیله نقلیه وی “موتور واگن” بود به احتمال زیاد این نام در نتیجه “ماشین” واگن با موتور موجود در آن به وجود آمده‌است.

این خودروها مطابق تعریفی که امروز داریم، که به چهار چرخ نیاز دارد، اما در آن زمان سه چرخ مناسب تر به حساب می آمدند. و بنز معتقد بود كه این وسیله نقلیه با كیفیت بهتری نیز ایجاد می كند.

کلمه عامیانه برای ماشین چیست؟

وقتی بیشتر افراد در مورد اتومبیل خود صحبت می‌کنند، از آن به عنوان ماشین یا وسیله نقلیه، گاهی اوقات اتومبیل یاد می‌کنند. یا آنها از دسته ای استفاده‌می‌کنند که ماشین بخشی از آن‌است، مانند یک ون یا یک SUV یا کراس اوور. اما اصطلاحات عامیانه نیز تا حدودی متداول‌است و اصطلاحاتی مانند “چرخ” یا “جالوپ” نیز عادی شده‌است.

برخی از مارک‌های خاص اتومبیل دارای نام مستعار و اصطلاحات عامیانه خود هستند، مانند Beamer، Chevy، Lambo و موارد دیگر. وسایل نقلیه همچنین ممکن‌است به عنوان “ناخواسته”، “پشته”، “جالوپ” یا “کلانکر” شناخته شوند هر یک از این اصطلاحات بعدی به طور کلی به وسیله نقلیه قدیمی اشاره دارد که دیگر از نظر وضعیت مطلوبی نیست و یا به اولین وسیله نقلیه ای که شخصی هنگام دریافت مجوز خود خریداری می‌کند، اشاره دارد.

اتومبیل‌های قدیمی به چه صورت خوانده می‌شوند؟

بسته به شرایط آنها و فقط کاری که می‌توانند انجام دهند، می‌توان به اتومبیل‌های قدیمی به روش‌های مختلفی مراجعه کرد. اتومبیل‌های قدیمی که از نظر ظاهری عالی هستند “کلاسیک” نامیده می‌شوند از طرف دیگر، اتومبیل‌های قدیمی که از نظر ظاهری مطلوبی ندارند، اغلب به عنوان “ضرب و شتم یا” junkers “یاد می‌شوند

اتومبیل‌های قدیمی که به آنها “کلاسیک” گفته می‌شود، عموماً از نظر ظاهری مناسب هستند و از طراحی منحصر به فردی برخوردار هستند که به نوعی آنها را خاص می‌کند.

اینها اتومبیل‌های کلکسیونی هستند که مردم از تماشای آنها در هنگام نمایش اتومبیل و موارد دیگر لذت می برند.

——————————————

حقایق جالب در مورد ماشین

آیا می دانید هر روز حدود 165000 اتومبیل تولید می‌شود؟ و تقریباً 1 میلیارد اتومبیل روی زمین وجود‌دارد. یک ماشین متوسط شامل 30،000 قسمت حداقل‌است. در مورد تاریخچه اتومبیل‌ها، نوآوری مداوم، تولید و واقعیت‌های جالب آنها در این مقاله بیشتر بدانید که ممکن‌است قبلاً نشنیده باشید:

اولین اتومبیل کم هزینه جهان –

در سال 1908، هنری فورد مدل T راتولیدکرد که اولین اتومبیل موجود با قیمت پایین شد. دلیل کم هزینه بودن این خودرو سیستم خط مونتاژ متحرک بود که به هنری فورد این امکان را داد تا مدل Ts را با قیمتی پایین تر از رقبای خود بفروشد.

هنری فورد قبل از اینکه بتواند مدل فوق العاده T را راه اندازی کند، هشت مدل مختلف A)، B، C، F، K، N،S ,R  (را ساخت.

بهترین اتومبیل فروش – در جهان

اگر ما در مورد فروش بالای اتومبیل – در سراسر جهان صحبت‌کنیم، بدون شک فقط یک نام‌است، و آن Toyota Corollaاست. بیش از 150 کشور و مناطق مختلف فروخته‌می‌شود. آیا می‌توانید باور کنید که این شرکت هر 15 ثانیه کرولا 1 را می فروشد؟ از زمان تولید، تویوتا تا 44 میلیون کرولا فروخته‌است که 20 درصد از فروش کلی شرکت ( یک محاسبه خشن )‌است.

گرانترین کشور برای خرید یک ماشین جدید!

سنگاپور گرانترین کشور جهان برای خرید یک ماشین جدیداست. این هزینه‌های زیادی را برای کلیه خریدهای جدید اتومبیل پرداخت‌می‌کند، و خریدن گواهی حق ( COE ) برای صاحبان خودرو الزامی‌است.

دلیل این امر این‌است که سنگاپور با محدود کردن تعداد افرادی که می‌توانند صاحب خودرو باشند، سعی در خلاص شدن از شر احتقان دارد. به عبارت ساده، آنها نمی خواهند همه در آنجا ماشین داشته باشند. این مکان به هیچ وجه فضای زیادی پیدا نکرده‌است و حدود 7،807 نفر در هر کیلومتر مربع از زمین زندگی می‌کنند.

اما مردم سنگاپور این مشکل را درک می‌کنند و حاضرند با گرفتن قطار و MRT به جای ماشین استفاده کنند .

طولانی ترین اتومبیل در جهان

این عنوان معتبر توسط یک لیموزین سفارشی ساخته‌شده توسط گورو اتومبیل کالیفرنیا، Jay Ohrberg گرفته شده‌است. این خودرو در رکوردهای جهانی گینس به عنوان طولانی ترین خودروی ساخته‌شده تا کنون که طول آن 100 متراست ثبت شده‌است. در کمال تعجب، ماشین دارای یک استخر شنا با تخته غواصی و یک تخت آبی بزرگ و همچنین یک پد هلیکوپتراست.

ارزانترین خودرو جهان

تاتانانو توسط شرکت خودروسازی هند، تاتا موتور ساخته‌شده‌است. این اتومبیل ارزانترین اتومبیل جهان‌‌است، یک چرخ عقب – – که می‌تواند با سرعت 105 کیلومتر در ساعت حرکت کند. هنگامی که برای اولین بار معرفی شد، قیمت فقط $ 1،442 بود، اما قیمت با افزایش در هزینه‌های مواد به حدود $ 3،260 – $ 4،616 رسیده‌است.

سریعترین ماشین پلیس جهان

این واقعیت توسط رکوردهای جهانی گینس تأیید شده‌است. سریعترین ماشین پلیس جهان کسی نیست جز بوگاتی ویرون که معمولاً توسط پلیس دبی استفاده می‌شود. از موتور سیلندر 16 – استفاده‌می‌کند که 1000 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با کمال تعجب، این خودرو حداکثر سرعت 253 مایل در ساعت ( 407 کیلومتر در ساعت ) را دارد و توانایی قابل توجهی برای صعود از 0 به 60 مایل در ساعت در تنها دو و نیم ثانیه دارد.

طولانی ترین دوام ماشین در طول تاریخ

P1 Roadster توسط رولز – رویس تولید شد  و 82 سال صاحب آن‌استفاد‌کرد. جالب نیست؟

Iconic Rolls – Ornament Royce Hood “روح اکستازی” نامیده می‌شود. در سال 2008، یک نسخه ویژه الماس – نسخه رمزگذاری شده با قیمت درخواست $ 200،000 طراحی شد

“روح اکستازی” با بیش از صد الماس قیراط 150 – حک شده‌است. این کار توسط سازنده جواهرات ژان کمنجیان به نمایندگی از موتورسواران منهتن طراحی‌شده‌است. چند نفر از شما می دانستید

که Rolls Royce HP – 15 یکی از نادرترین اتومبیل‌های روی زمین است؟ دلیل این امر این‌است که فقط 6 این خودروها در جهان تولید می‌شوند. از بین آنها، تنها یک اتومبیل در دسترس‌است که تخمین زده می‌شود ارزش آن $ 35 میلیون باشد.

همچنین، هنگ کنگ ( منطقه اداری چین ) دارای تعداد بیشتری رول – اتومبیل‌های رویس سرانه نسبت به سایر نقاط جهان است.

سریع ترین تعویض موتور – نماد اتومبیل رویس

سریعترین زمان برای برداشتن موتور خودرو و تعویض آن از ماشین اسکورت فورد در 21 نوامبر 1985 انجام گرفت ، این تغییر موتور تاریخی خودرو تنها 42 ثانیه طول کشید! و هیچ چیز دیگری از آن زمان تاکنون این رکورد را نشکسته‌است.

اتومبیل که توسط قهوه سوختش تامین می‌شود

آیا عجیب نیست بدانید که یک اتومبیل ساخته‌شده‌است که توسط کاپوچینو به عنوان آزمایشی برای ایجاد منبع انرژی تجدید پذیر ساخته‌شده‌است؟ سیستم این خودرو به گونه ای عمل می‌کرد که زمینه‌های قهوه استفاده شده را به گاز قابل اشتعال تغییر می داد. برای اجرای یک مایل، به 56 اسپرسو در “کارپوچینو” نیاز داشت.

مقاله اگزوز – لوله خروجی

مقاله تفاوت انژکتور و کاربراتور

——————————————

انواع خودرو

سدان

سدان نوعی اتومبیل‌است که در آن قسمت بار در پشت ستون‌های عقب قرار دارد. از کابین جایی که مسافران در آن نشسته اند جدا شده‌است. سدان ها از آنجا که پنجره‌های شیشه ای در منطقه بار ندارند، از محموله در برابر سرقت محافظت می‌کنند.

انواع اتوموبیل ها

هاچ بک                            انواع اتومبیل‌ها

این نوع خاصی از اتومبیل‌است که در هنگام باز شدن درب باری عقب می چرخد. پنجره عقب محتوای فضای بار را در معرض دید قرار می‌دهد و با استفاده از تشک می‌توان آن را پوشاند. هاچ بک ها معمولاً بلندتر از سدان ها هستند. به دلیل این ویژگی، سقف‌های بالاتر و موقعیت رانندگی دارند.

انواع اتوموبیل ها

MPV / مینیوان                      انواع اتومبیل‌ها

مینی بوس ها معمولاً با تأکید بر اندازه فضای کابین به جای اندازه فضای ذخیره سازی طراحی می‌شوند. اغلب با واگن‌های ایستگاه و اتومبیل‌های خانوادگی همراه‌ست. این ایده با ایده خاص برای قرار دادن کل خانواده در داخل آن ساخته‌شده‌است. فضای بار زیادی دارد، اما در مقایسه با هاچ بک زیاد نیست.

انواع اتوموبیل ها

SUV

یک خودروی SUV یا Sports Utility با توجه به سفر طولانی ساخته‌شده‌است. این برنامه برای سفر طولانی به یک شهر یا ایالت دیگر طراحی‌شده‌است. دارای ارتفاع سواری بالا و شکل جعبه ای‌است که باعث‌می‌شود افراد به اطراف خود راحت تر نگاه کنند. از شاسی قاب نردبان استفاده‌می‌کند که معمولاً در کامیون ها یافت می‌شود.

CUV / Crossover

اشتباه گرفتن یک SUV با CUV بسیار آسان‌است. با این حال، هر دو از نظر عملکرد متفاوت هستند. شاسی در اینجا اصلی ترین تمایز دهنده‌است. شاسی قاب نردبان SUV شبیه به مواردی‌است که در کامیون ها استفاده می‌شود. CUV ها از شاسی بلند مونوکوک سبک تر استفاده‌می‌کنند، که شبیه به مواردی‌است که توسط سدان ها ورزش می‌شود. آنها بلندتر از هاچ بک هستند اما فضای کافی با مینی بوس ندارند.

انواع اتوموبیل ها

وانت                          انواع اتومبیل‌ها

وانت یکی از قابل تشخیص ترین اتومبیل‌های جهان‌است. به دلیل طراحی متمایز از سایر خودروها قابل تشخیص‌است. فضای بار آن کاملاً از فضای کابین آن تقسیم‌شده‌است و معمولاً بیش از افراد 3 یا 4 در یک زمان قرارنمی‌گیرند.

جیپ                              انواع اتومبیل‌ها

جیپ مانند کلاینکس‌است. این یک مدل محصول‌است که مترادف با یک خط تولید کامل‌است. جیپ به عنوان یک مدل توسط Fiat Chrysler Automobiles طراحی و ساخته‌شده‌است. جیپ در نوامبر سال 1940، درست قبل از ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم، به صحنه آمد. آنها به دلیل توانایی سفر در انواع زمین، در طول جنگ و جنگهای بعدی مورد استفاده‌قرارگرفتند.

در سال 1987 کرایسلر مارک جیپ را خریداری‌کرد و از آن زمان مدل ها را گسترش داده‌است. در حالی که طراحی سنتی هنوز هم محبوب‌است، کرایسلر مدل SUV Cherokee را نیز توسعه‌داد.

انواع اتوموبیل ها

کوپه

کوپه اتومبیل‌است که با سادگی تعریف می‌شود. دارای دو درب، یک فضای بار کوچک است و نشانه‌های آن را هم از سدان و هم هاچ بک می‌گیرند. دارای حداقل فضای است و یک ماشین مینیمالیستی است که برای تحت تأثیر قرار دادن طراحی‌شده‌است. این برای خانواده یا جمع شدن دوستان نیست. این برای سوار تنها یا یک زوج است که می خواهد جهان را گشت و گذار کند.

انواع اتوموبیل ها

قابل تبدیل / کابریولت                  انواع اتومبیل‌ها

اتومبیل‌های قابل تبدیل به دلیل زیبایی شناسی قابل تشخیص و طراحی‌های دوست داشتنی خود برای ده ها سال مشهور بوده اند. آنها دهه ها محبوب بوده اند زیرا به آنها آیکون‌های سینما و سمبل آزادی و جوانی ساخته‌شده اند. آنها دارای تاپ‌های جمع شونده و کابین‌های حداقل برای مسافران هستند که بعضی اوقات فقط دو نفر را در خود جای می‌دهند. آنها همچنین فضای بار کمی دارند.

انواع اتوموبیل ها

اسپایدر              انواع اتومبیل‌ها

Spyder نوعی اتومبیل‌است‌که دارای دو صندلی و ظاهر یک ماشین اسپرت‌است. انواع مختلفی دارد که یکی از آنها محبوب Lamborghini Spyderاست.

استفاده از آن در سراسر جهان گسترش یافته و به عنوان یک ماشین لوکس شناخته می‌شود. زمانی بود که در دهه 50 و 60 به عنوان اتومبیل مسابقه ای در اتومبیل اتومبیل ایالات متحده مورد استفاده قرارگرفت.

Spyder نیز اغلب به نام Roadster خوانده‌می‌شود که در ابتدا برای توصیف اسب مناسب برای مسافرت در جاده‌های باز استفاده‌می‌شد.

در ابتدا Spyder فقط برای یک نفر مناسب بود که سوارشود، اما به تدریج با مدل صندلی دو – که در سطح بین المللی شناخته شده‌است، سازگار‌شده‌است.

انواع اتوموبیل ها

واگن دار                          انواع اتومبیل‌ها

اتومبیلی است‌که با توجه به فضا طراحی‌شده‌است. دارای یک کابین بزرگ با فضای زیادی برای نشستن افراداست و همچنین فضای بار بزرگی را ارائه می‌دهد. این وسیله نقلیه خانوادگی نهایی‌است و برای سفرهای طولانی مناسب‌است.

ریشه‌های آن در طراحی سدان یا هاچ بک ( نوسانات دریچه عقب به سمت بالا باز می‌شود ). در ابتدا در دهه 1910 در ایالات متحده تولید‌می‌شد، این خودرو زمانی وسیله نقلیه استاندارد خانوادگی در آمریکا‌بود، اگرچه به دلیل شروع مینی بوس و SUV محبوبیت کاهش یافته‌است.

انواع اتوموبیل ها

Sportscars                    انواع اتومبیل‌ها

یک اتومبیل اسپرت یک اتومبیل کوچک و لوکس‌است که برای سرعت و حداقل فضای بار و کابین ساخته‌شده‌است. معمولاً یک یا دوصندلی‌است و از نظر اندازه گیری و سرعت زیاداست. اگرچه معمولاً یک ماشین لوکس در نظر گرفته‌می‌شود، اما این اتومبیل اسپرت کاملاً با عملکرد در ذهن طراحی‌شده‌است.

Sportscars مانند فراری، لامبورگینی و جگوار برخی از معروف ترین و گرانترین اتومبیل‌های جهان به حساب‌می‌آیند.

انواع اتوموبیل ها

لیموزین                      انواع اتومبیل‌ها

یک لیموزین یکی از لوکس ترین اتومبیل‌های جهان به حساب می آید. این اتومبیلی‌است که به دلیل طول زیاد و پارتیشن بین پشت و جلو، ذکر شده‌است. لیموزین در بیشتر موارد توسط یک راننده رانده می‌شود

و برای امور رسمی از قبل – رزرو می‌شود. لیموزین ها معمولاً متعلق به ستاره‌های فیلم، بازرگانان، مقامات یا سیاستمداران هستند.

انواع اتوموبیل ها

Ute                  انواع اتومبیل‌ها         

Ute که مخفف ابزاراست، اصطلاحی برای خودرویی‌است که معمولاً در استرالیا و نیوزیلند برای اتومبیل‌هایی که در پشت کابین مسافر سینی‌می‌شوند خریداری‌می‌شود. با مجوز معمولی قابل هدایت‌است.

در ابتدا برای اشاره به اتومبیل‌های ساخته‌شده بر روی شاسی اتومبیل مسافری با سینی باری متصل به بدنه مسافر استفاده‌می‌شد.

هر وسیله نقلیه با یک محموله باز در قسمت پشتی، اکنون به عنوان یک ute در منطقه نیوزیلند – استرالیا گفته‌می‌شود.

انواع اتوموبیل ها

سدان              انواع اتومبیل‌ها

سدان اسپرت یا  اصطلاح بسیار ذهنی برای یک ماشین‌است. این دستگاه برای عملکرد عالی و ویژگی‌های هندلینگ بی عیب و نقص طراحی‌شده‌است. این اصطلاح به دهه 1930 برمی‌گردد

و شامل اتومبیل‌های Rover 14 و 16 می‌شود. Sports Sedan اصطلاحی بود که در دهه 1960 برای نسخه‌های ورزشی اتومبیل برای تولید کنندگان مختلف اعمال‌شد. در اصل از گیربکس‌های دستی و درایوهای چرخ عقب استفاده‌شده‌است. با این حال، با گذشت زمان، تعدادی از انواع دیگر انتقال و طرح‌بندی رایج شد.

برخی از اتومبیل‌های مهم که در این رده قرار می‌گیرند عبارتند از BMW M5، Jaguar XJR، Maserati Quattroporte و Mercedes – Benz E63 AMG

انواع اتوموبیل ها

وسیله نقلیه نظامی انواع اتومبیل‌ها

وسایل نقلیه نظامی برای جنگ و استقامت در میدان نبرد طراحی‌شده‌اند. آنها برای مقاومت در برابر گلوله ها و انفجارها طراحی‌شده‌اند

و دارای زره پوش و محافظت گسترده ای‌هستند. آنها برای حمل سرباز، مهمات، محموله‌های زیادی مناسب‌هستند و هنگام حمل بار با حداکثر سرعت کارمی‌کنند. انواع اتومبیل‌ها

انواع اتوموبیل ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *