در حال نمایش 5 نتیجه

اینتر کولر دیزل ژنراتور

فروش اینتر کولر دیزل ژنراتور

اینترکولر

اینترکولر دیزل متراکم‌کردن هوا در داخل موتور دیزل را انجام‌می‌دهد، با این کار دمای هوای متراکم‌شده افزایش‌می‌یابد. در واقع افزایش فشار موجود منجر به افزایش فشار درجه حرارت می‌گردد. به این ترتیب افزایش دما منجر به انبساط  هوای موجود و در نتیجه کاهش میزان اکسیژن خواهدشد. این عامل مشکل ایجادخواهدکرد، در نتیجه لازم‌است که دمای هوا کاهش‌پیداکند. خنک‌کردن هوا توسط اینتر کولر صورت‌می‌پذیرد، مکان اینتر کولر در قسمت جلویی رادیاتور می‌باشد.

  • اینتر کولر در واقع یک مبدل حرارتی نامیده‌می‌شود.

اینتر کولر هوای خروجی از توربوشارژ را  خنک‌می‌کند تا هوای خنک‌شده وارد سیلندر گردد. در اینتر کولر برای خنک کردن هوا از خود هوا استفاده می شود. خنک کردن هوا مزایایی را در پی خواهد داشت، قبل از اینکه هوای فشرده وارد سیلندرگردد، کاهش دما سبب می شود که میزان آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز کاهش یابد. مزایای دیگر خنک کردن هوا کاهش مصرف سوخت در دستگاه می گردد. خرید دیزل ژنراتور و یا اجاره دیزل ژنراتور نیازمند اطلاعاتی است که باید قبل از خرید کسب‌گردد. این کار می تواند سبب افزایش کارایی گردد. یکی از کارهایی که می توان برای افزایش کارایی و راندمان دیزل ژنراتور ها انجام داد، کاهش دمای هوایی است که متراکم شده‌است. این کار هنگامی کارایی دارد که هوا هنوز وارد سیلندر نشده است.

اینترکولر

کاربرد اینتر کولر

اینتر کولر در وسایل نقلیه موتوری که در آن ها از توربوشارژر استفاده شده‌است، به کار برده می شود. مکان اینتر کولر در وسایل نقلیه موتوری مابین منیفولد هوا و توربوشارژر می باشد.

اشنایی با سیستم‌های اینتر کولر و افتر کولر:

در رابطه با نام گذاری این سیستم ها اختلاف‌هایی وجوددارد و هر شرکتی بنا به نوع کاربری خود این سیستم را نامگذاریم می کند. اما‌آنچه که مشخص‌است اگر بخواهیم ریشه یابی لغوی کنیم افترکولر و اینترکولر از نوع معانی کلمه افتر بعد و اینتر داخل، که محل بحث‌نیست. اما به لحاظ تاریخچه‌ای اولین بار در موتورهای پیستونی هواپیما سیستم شارژ هوای موتور با نام افترکولر در دهانه وردی هوای موتور تعبیه شده‌بود و  مورد استفاده قرار گرفت .که توسط جریان هوای تولیدی ملخ و جریان هوای عبوری در اطراف رادیاتور ورودی خنک‌میشد. اما اینترکولر که کاربرد آن همانند افترکولراست با این تفاوت که در وسایل نقلیه موتوری دارای توربوشارژر  مورد استفاده قرار گرفت که عمدتا خنک‌کردن هوا توسط یک رادیاتور انجام میشود تا هوا با تراکم بیشتر سر پیستون‌برسد. در این خصوص این نتیجه حاصل‌شد.

که خنک‌کننده های هوای ورودی به موتور (دارای توربوشارژر) که بین توربوشارژر و منیفولد هوا قرارمیگیرند اینترکولر و آنهایی که قبل از توربو شارژ موتور قرارمیگیرند افترکولر نام گذاری‌می‌شوند. منتهی در حال حاضر قاعده خاصی وجود ندارد که بر مبنای معانی لغوی آنها این دوسیستم نصب و نام گذاری‌بشود.

اینترکولر

انواع :

1-اینترکولر دیزل ام تی یو

اینترکولر

2-اینتر کولر دیزل پرکینز

اینترکولر پرکینز

3-اینترکولر دیزل کاتر پیلار

اینترکولر کاترپیلار

4-اینتر کولر دیزل ولوو 

اینترکولر ولوو