سرو موتور چیست؟-نظریه سرو موتور

سرو موتور چیست؟-نظریه سرو موتور - ماه صنعت انرژی

سرو موتور چیست؟

سرو موتور  یک موتور الکتریکی ساده‌است که به کمک سرومکانیسم کنترل می‌شود. اگر موتور به عنوان یک وسیله کنترل‌شده ، همراه با سرومکانیسم ، موتور DC باشد ، معمولاً به عنوان DC Servo Motor شناخته‌می‌شود. اگر موتور با ولتاژ AC کنترل و کار‌کند ، به عنوان AC Servo Motor شناخته‌می‌شود.

سروو موتور یک محرک خطی یا محرک چرخشی‌است که امکان کنترل دقیق موقعیت خطی یا زاویه‌ای ، شتاب و سرعت را فراهم میکند. سرو موتور شامل یک موتور همراه با یک سنسور برای بازخورد موقعیت‌است. همچنین به یک کنترلر نسبتاً پیشرفته و اغلب یک ماژول اختصاصی که به طور خاص برای استفاده با موتورهای سروو طراحی شده‌است ، نیاز دارد.

نظریه سرو موتور

چندین نوع کاربرد خاص از موتور الکتریکی وجود دارد که چرخش موتور فقط برای یک زاویه خاص لازم‌است. برای این کاربرد‌ها ، ما به برخی از انواع خاص موتور با تنظیم خاص نیاز داریم که باعث میشود موتور برای ورودی الکتریکی مشخص‌شده (سیگنال) در زاویه خاصی بچرخد. برای این منظور ، سرو موتور وارد عرصه‌می‌شود.

موتور سروو معمولاً یک موتور DC ساده‌است که برای چرخش زاویه‌ای خاص با کمک سروو مکانیزم (یک سیستم کنترل بازخورد حلقه بسته) کنترل می‌شود. امروزه از سیستم‌های سروو در کاربرد‌های صنعتی به طور گسترده استفاده‌می‌شود.

کاربردی موتور سروو نیز معمولاً در اتومبیل‌های اسباب بازی با کنترل از راه دور جهت کنترل جهت حرکت مشاهده‌می‌شود ، همچنین به عنوان موتوری که صفحه CD یا DVD player را به حرکت در می‌آورد بسیار مورد‌استفاده قرار‌می‌گیرد. علاوه بر این ، صدها برنامه کاربردی سرو موتور وجود‌دارد که در زندگی روزمره ما می‌بینیم.

دلیل اصلی استفاده از سروو این‌است که دقت زاویه ای را فراهم می‌کند ، یعنی فقط به همان اندازه که می‌خواهیم چرخانده و سپس متوقف‌شده و منتظر می‌مانیم تا سیگنال بعدی اقدامات بیشتری انجام دهد. موتور سروو برخلاف یک موتور الکتریکی معمولی‌است زمانی که برق را به آن وارد می‌کنیم شروع به چرخش می‌کند و چرخش تا زمانی که برق را خاموش‌کنیم ادامه می‌یابد. ما نمی‌توانیم پیشرفت چرخشی موتور الکتریکی را کنترل‌کنیم ، اما فقط می‌توانیم سرعت چرخش را کنترل‌کنیم و می‌توانیم آن را روشن و خاموش کنیم.

 

مقاله ی مرتبط:

سرو موتور انواع ، ساختار ، کارکرد ، کنترل‌کردن و کاربرد

لینک زبان اصلی مقاله :

What is a Servomotor?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *