سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

جدول توضیحات کوتاه - ماه صنعت انرژی

شماره تماس جهت خرید و مشاوره:

021-66661333

021-66661444

021-66661555

شماره تمامی پیام رسان ها جهت ارسال درخواست:

0910-8008386

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

منظور از سرویس، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور ، بازدید ماهانه دیزل ژنراتور میباشد که توسط افراد متخصص انجام‌میشود. تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور به منظور آماده به کار نگهداشتن دیزل ژنراتور و جلو گیری از خرابی اساسی دیزل ژنراتور باید انجام‌گردد . وگرنه ممکن‌است پس از مدتی کوتاه دیزل ژنراتور شما از کار بیافتد. عمل سرویس و تعمیر و نگهداری ژنراتور را سرسری نگیرید چراکه در امور سرویس و نگهداری ،  بسیار دیده ایم که مشکلی در دیزل ژنراتور بوجود آمده که از نظر افراد مهم نبوده ولی ما میدانستیم که اگر دیزل ژنراتور فقط چند ساعت با آن خرابی کار میکرد امکان داشت موتور آن بسوزد. لذا بخاطر صرف هزینه ای اندک سرنوشت ژنراتور خود را به خطر نیاندازید. ما آماده‌ایم تا به اپراتور دیزل ژنراتور شما آموزش سرویس و نگهداری بدهیم تا این کار را خودتان بر عهده بگیرید.

مراحل تعمیر و نگهداری یک دیزل ژنراتور:

راهنمایی‌های پیشگیرانه تعمیر و نگهداری برای دیزل ژنراتور ،مولد برق بدون وقفه‌ای را فراهم‌می‌کند که بی ضرر و سازگار برای تمام نیازهای مورد نظراست.  در طول زمانی که از دیزل ژنراتور استفاده‌میکنیم ،سیستم اگزوز، سیستم سوخت، سیستم برق باطریDC  و موتور ، نیاز به نظارت دقیق ،جهت هر گونه نشتی که می‌تواند باعث وقوع خطر شوددارد.

1.سرويس و نگهدارى سیستم روغن‌کاری دیزل ژنراتور:

جهت انجام تعمیر و نگهداری همواره از دستوالعمل نگهداری و آیین نامه ایمنی دیزل ژنراتور پیروی‌کنید. روغن موتور باید درحالی که موتور را در فواصل منظم خاموش می‌کنیم،چک‌کرده و در صورت پایین بودن سطح آن ،روغنی با همان کیفیت و نام تجاری ،اضافه کنیم تا سطح روغن تا حد امکان نزدیک به علامت full روی گیج روغن بیاید. اگر سطح روغن کمتر از حد مناسب باشد دمای آن بالا رفته و موتور جوش می‌آورد.(اینها نکاتی است که فقط افراد متخصص با تجربه و دانش بالا میدانند.)

چکاپ سيستم روغن كارى (تعويض روغن) دیزل ژنراتور

پس از 150 الى 200 ساعت اوليه كاركرد ديزل ژنراتور ،روغن موتور و فيلتر روغن موتور را همزمان با هم عوض‌كنيد.  در صورتى كه ديزل ژنراتور براى مصارف اضطرارى استفاده‌مى‌گردد،فاصله زمانى تعويض روغن نبايد از 12 ماه بيشتر شود.  هيچ نوع افزودنى به روغن‌هاى توليدى ولوو 3 vds اضافه نكنيد،اين امر نه تنها كمكى به بهبود عملكرد و نگهدارى موتورهاى ولوو پنتا نمى‌نمايد،بلكه احتمال صدمه زدن به آن و همچنین سایر دیزل ژنراتورها نيز وجود دارد.  تنها از روغن و روانكارهاى توصيه‌شده توسط شركت‌سازنده و شركت آسان ژنراتور دانیال استفاده نماييد.

تذکر: هر زمان كه روغن موتور عوض مى شود، فيلتر روغن موتور را نيز عوض‌كنيد.

2.دستورالعمل سرويس و نگهدارى سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور

سطح خنک کننده را در زمان های خاموش شدن در فاصله زمانی مشخص، بررسی‌کنید. بعد از اینکه موتور خنک شد، درب رادیاتور را بردارید و در صورت لزوم آب رادیاتور را اضافه‌کنید تا سطح آن به حدود 1/5 سانتیمتر پایین تر از بالای رادیاتور برسد.موتورهای دیزلی سنگین نیاز به یک مخلوط آب سرد، ضد یخ و مواد افزودنی خنک کننده دارند.موانع بیرونی رادیاتور را بررسی‌کنید و با استفاده از یک برس نرم یا پارچه ای با احتياط تمام رنگ ها یا مواد خارجی را از بین ببریدتا از صدمه به پره های رادیاتور جلوگیری شود. اگر در دسترس باشد، برای تمیز‌کردن رادیاتور، از هوای‌فشرده کم فشار یا جریان آب در جهت مخالف جریان هوای طبیعی استفاده‌کنید.

هنگام تعويض مايع خنك كننده موتور ديزل ژنراتور ، از همان نوع كه قبلاً توسط سازنده موتور پر شده است استفاده‌كنيد. مخلوط انواع مختلف مايع خنك‌كننده باعث صدمه‌زدن به موتور مى‌شود. 40 % ضد يخ و 60 % آب خالص، موتور را تا 25 درجه سانتيگراد از خطر يخ زدگى محافظت مى‌نمايد.تركيب بيش از 50 % ضد يخ با آب، موجب كاهشتأثير خنك سازى و بالا رفتن دماى موتور ديزل ژنراتور  مى‌گردد.ضد يخ و آب خالص را قبلاً در ظرف پلاستيكى جداگانه اى كاملاٌ با يكديگر مخلوط‌کنیدو سپس رادياتور ديزل ژنراتور  را با آن پر كنيد.هنگام پر كردن رادياتور ديزل ژنراتور ، آن را به آرامى پركنيدتا فرصت خارج شدن هوا از سيستم به آن داده‌شود.مواردی که ذکر شد نمونه ای از سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور می‌باشد.

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور - ماه صنعت انرژی

سرویس و نگهداری دیزل‌های زیر توسط تیم مهندسین ماه صنعت انرژی انجام‌می‌پذیرد :

  1. دیزل ژنراتور کامینز
  2. دیزل ژنراتور پرکینز
  3. دیزل ژنراتور کاترپیلار
  4. دیزل ژنراتور ام تی یو
  5. دیزل ژنراتور ولوو
  6. دیزل ژنراتور موتورسازان
  7. دیزل ژنراتور دوسان
  8. دیزل ژنراتور کوهلر
  9. دیزل ژنراتور کوماتسو
  10. دیزل ژنراتور چینی
  11. دیزل ژنراتور بنز
  12. دیزل ژنراتور اسکانیا

همچنین پیشنهاد می‌شود مقالات زیر را مطالعه‌کنید:

نگه داری بانک های خازنی

دیزل ژنراتورها چقدر عمر می‌کنند؟

 دیتاسنترها

نگه داری ترانسفورماتور

 بانک‌های خازنی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور”