برد کنترلر دیزل ژنراتور

برد کنترل دیزل ژنراتور - ماه صنعت انرژی

 

برد کنترلی دیپسی - ماه صنعت انرژی

برد کومپ - ماه صنعت انرژی

کنترلر دایف - ماه صنعت انرژی

کنترلر دیتاکام - ماه صنعت انرژی

کنترلر وودوارد - ماه صنعت انرژی

کنترلر امکو - ماه صنعت انرژی

باتری شارژر دیپسی

باتری شارژر کومپ

 دیپسی 

شرکت دیپسی الکترونیک (DSE (Deep Sea Electonics از سال 1975 اقدام به طراحی، تولید و عرضه انواع برد کنترل موتور دیزل، دیزل ژنراتور، و بردهای اتوماتیک ترانسفر سوئیچ و شارژرهای باتری کرده است. کلیه محصولات دیپ سی در کارخانه 15.000 متر مربعی این شرکت واقع در یورکشایر انگلستان توسط مهندسین متخصص با تجهیزات مدرن با بالاترین کیفیت تولید می شوند. کلیه محصولات شرکت دیپ سی الکترونیک در در سراسر جهان از جمله آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و خاورمیانه توسط شبکه گسترده ای از کارمندان پشتیبانی می شود. شرکت DSE خود را متعهد به ارائه بالاترین خدمات و پشتیبانی میداند و بطور مرتب دوره های آموزشی درسطح سایت و خارج از سایت را برای همه مشتریان فراهم می کند.

از مهمترین محصولات:

1- 8610

2- 8620

3- 8660

4- 4520

5- 4510

6- 7310

7- 7320

8- و…

 کومپ

از برد دیزل ژنراتور کامپ یا کومپ COMAP یا رله کامپ برای حفاظت و کنترل دیزل ژنراتور در حالت اضطراری به صورت کنترلی استفاده می شود. می توان از برد امرجنسی – برد چنج اور – برد اتوماتیک دیزل ژنراتور نام برد . همان‌طور که قبلا توضیح داده شده است، راه‌اندازی یک دیزل ژنراتور را برد کنترل نصب‌شده بر روی تابلو برق دیزل ژنراتور تعیین می‌کند. نحوه راه اندازی دیزل ژنراتور توسط برد کنترلر و کلید فرمان و قدرت به صورت دستی manual واتوماتیک یا امرجنسی و یا به صورت پارالل صورت می پذیرد. برد کنترل پارامترهای دیزل ژنراتور از قبیل دمای فشارآب ، فشار روغن، مقدار ولتاز و جریان ، فرکانس ، ولتاژ باظری ، ساعت کارکرد دیزل ژنراتور و امکان ذخیره‌سازی اطلاعات دیزل ژنراتور در دو ماه را نشان می‌دهد.

لیست برخی مدل های رایج برد کومپ:

1- AMF25

2- InteliGen200

3- AMF9

4- AMF8

5- و…

  دیتاکام

بردهای کنترلی دیزل ژنراتور با برند دیتاکام (datakom) ترکیه برای مصارف سنکرون کردن دیزل ژنراتور و کنترل اتوماتیک چنج آور یا چنج اور AMF ATS و دستی دیزل ژنراتور تولید می شود. ولی برای مصارف سنکرون و دیزل ژنراتورهای ecu دار ، برد کنترل دیزل ژنراتور دیپسی (deep sea) ساخت انگلستان و یا برد کومپ پیشنهاد میشود. مزیت برد دیتا کام قیمت پایین آنها میباشد.ولی از بردهای دیپسی و کومپ کیفیتی بسیار پایینتری دارند، و بعضا زود میسوزند. در بازار ، مشابه چینی این برد نیز وجود دارد که اصلا کیفیت خوبی ندارند.

از مدلهای برد دیتاکام:

1- DKG207

2- DKG307

3- D200

4- DKG317

5- D300

6- DKG309

7- و …

دایف

برد دیزل ژنراتور یک قطعه حیاتی است که بایستی حتما در جلوگیری از خرابی دیزل ژنراتور و موتور برق مورد استفاده قرار گیرد.

عملکرد آن مانند یک چراغ راهنمایی و رانندگی است که کلیه پارمترهای اساسی از قبیل دمای آب _ دور موتور _فرکانس _ فشار روغن _ ولـتاژ  و… را علاوه بر نمایش، کنترل و محافظت می کند.

انواع آن:

1- AGC150

2- AGC200

3- CGC40

4- AGC4

5- CGC200

6- و …

 ودوارد

 وودوارد (WoodWard) دارای محصولات وسیعی جهت کنترل انواع ژنراتورهای موجود در بازار می باشد.

شرکت وودوارد تنها شرکتی است که توانسته بردهای کنترلی دیزل ژنراتور از توان های بسیار کم تا توان های بسیار بالا از رنج ۵ KVA تا ۸۰۰ MW را برای مراکز مهم و حساس مانند نیروگاه ها و توربین ها و … تولید کنند .

تلاش شرکت WoodWard در جهت کاهش هزینه های نصب و راه اندازی و کاهش زمان تعمیرات و در عین حال افزایش کارایی و قابلیت اطمینان و افزایش عمر مفید محصولاتش می باشد.

شرکت وودوارد (WoodWard) برای کنترلر های پارالل ژنراتور دارای متنوع ترین رنج محصولات در بین تمام رقبا می باشد.

این موضوع گواه بر کیفیت بالای این مدل بردهای ساخت شرکت وودوارد آلمان است.

از مهمترین مدلها :

1- EASYGEN2300

2- EASYGEN2200

3- EASYGEN1800

4- EASYGEN1700

5- EASYGEN1400

6- LS-521

7- و …

 امکو

دیزل ژنراتور به طور کلی از سه قسمت تشکیل شده است: موتور ، دینام (ژنراتور AC) و کنترل کننده الکترونیکی دیزل ژنراتور. کنترلر قسمت مغز دیزل ژنراتور است.

کنترلر دیزل ژنراتور نه تنها راه اندازی ، خاموش کردن ، اندازه گیری داده ها ، نمایش داده ها و محافظت در برابر خطا را فراهم می کند ، بلکه  میزان توان و قدرت ژنراتور را نمایش و امکان  محافظت ژنراتور را نیز فراهم می کند.

برد کنترل دیزل ژنراتور به منزله مغز ژنراتوراست. همان‌گونه که در بدن انسان، مغز وظیفه هماهنگی و کنترل فعالیت ها ، اجزا و متابولیسم بدن را بر عهده دارد، در دستگاه های الکترونیکی نیز باید مکانیزم و ساز و کاری باشد تا

این وظیفه را بین اجزای مختلف آن سیستم انجام دهد، که به آن برد کنترل دیزل ژنراتور گویند.

مدلها :

1- TRANS AMF SYNCRO

2- TRANS-Mains

3- TRANS-SYNCRO

 SMARTGEN

مدلهای مهم :

1- HGM1790N

2- HGN4010N

3- HGN4010NC

4- HGM4010CAN

5- و …

برد دیزل ژنراتور یک قطعه حیاتی است که بایستی حتما در جلوگیری از خرابی دیزل ژنراتور و موتور برق مورد استفاده قرار گیرد.

عملکرد آن مانند یک چراغ راهنمایی و رانندگی است که کلیه پارمترهای اساسی از قبیل دمای آب _ فشار روغن _ ولـتاژ _ دور موتور _فرکانس و… را علاوه بر نمایش،کنترل و حفاظت می کند.

به این صورت که اگر پارامترها دارای مقادیر مجاز باشند مانند چراغ سبز راهنما و رانندگی به دیزل ژنراتور اجازه ادامه فعالیت را می دهد و چناچه اندازه یک پارامتر به محدوده غیر مجاز نزدیک شود مانند چراغ زرد ، برد کنترل دیزل ژنراتور اعلام آلارم کرده اما کماکان به دیزل ژنراتور اجازه کار و فعالیت می دهد ولی چناچه اندازه آن پارامتر کمتر و یا بیشتر از حد نرمال باشد و وارد محدوده غیر مجاز شود، برد دیزل ژنراتور مانند چراغ قرمز باعث خاموش شدن دیزل ژنراتور می گردد

و به این ترتیب برد کنترل دیزل ژنراتور مانع از آسیب دیدگی دیزل ژنراتور می شود. کنترلر دیزل ژنراتور یا به اصطلاح برد کنترل دیزل ژنراتور همانند مغز انسان برای دیزل ژنراتور عمل می کند.

برد دیزل ژنراتور به دو منظور استفاده قرار می شود:

1. حفاظت و کنترل دیزل ژنراتور و نیز مصرف کننده (اعلام آلارم و احیانا شات دان برای حفاظت از کمیت های الکتریکی و مکانیکی دیزل ژنراتور و مصرف کننده).

2. نحوه عملکرد و راه اندازی دیزل ژنراتور((عملکردهای دستی ،اتوماتیک امرجنسی،پارالل سنکرون و …))

نقش کنترلر

استفاده از برد کنترلر دیزل ژنراتور در انواع مجموعه های دیزل ژنراتور اتوماتیک رایج گردیده و موجب صرفه جویی زیادی در نیروی کار شده است. امروزه تابلو های برق اتوماتیک دیزل ژنراتور که مجهز به برد کنترلر PLC می باشند به عنوان تجهیزات مورد نیاز در مواقع اضطراری به ویژه در بخش مخابرات، نیروگاه های برقی، بیمارستان ها، مدارس، هتل و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

دیزل ژنراتور اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور با استفاده از کنترلرهای هوشمند یا همان برد PLC  زمانیکه برق شبکه دچار مشکل می باشد  بطور خودکار شروع به کار کرده، سرعت خود را تنظیم کرده، روشن شده و بار مورد نیاز مجموعه را تامین نمایند. علاوه بر این، می توانند به طور خودکار هنگامی که برق اصلی شبکه متصل گردید دستگاه دیزل ژنراتور را از زیر بار خارج کرده و آن را خاموش کنند.

در این بخش، سه عامل مهم و تأثیرگذار بر روی قیمت برد دیزل ژنراتور به‌طور خلاصه شرح داده می شوند:

۱-قدرت و توان دیزل ژنراتور:

 با توجه به نوع کاربری دیزل ژنراتور، توان آن می‌تواند افزایش یا کاهش یابد. با افزایش توان دیزل ژنراتور، برد آن نیز باید قوی تر انتخاب شود. دلیل این امر هم آن است که هر چه دیزل ژنراتور قوی تر باشد، میزان گرمای تولید شده در حین کار و شدت جریان آن بیشتر خواهد بود که این دو عامل می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به دیزل ژنراتور وارد نماید، در نتیجه باید برد دیزل ژنراتور آن قوی تر و با کارایی بالاتر انتخاب گردد که همین امر باعث افرایش قیمت برد دیزل ژنراتور می‌شود.

۲- نوع کاربری دیزل ژنراتور:

دیزل های ژنراتور در دو مدل صنعتی و خانگی در بازار عرضه می شوند که قیمت برد دیزل ژنراتور صنعتی با توجه به قدرت و امکانات به مراتب از نوع خانگی آن بیشتر است.

۳- امکانات برد دیزل ژنراتور:

 همان‌طور که بیان شد، امکانات برد دیزل ژنراتور صنعتی از نوع خانگی آن بیشتر بوده که این امکانات شامل وجود و استفاده از نمایشگر، آپشن ها و شاخصه های نظارتی برد دیزل ژنراتور می باشد. همچنین امکانات شخصی سازی شده بر حسب نیاز مشتری، که توسط شرکت های بزرگی همچون Deep Sea ، Comap و Datakom طراحی شده است که خود این امر باعث تغییر قیمت برد کنترل دیزل ژنراتور نیز می شود.