فلوتر _ سوئیچ شناور

فلوتر _ سوئیچ شناور - ماه صنعت انرژی

فلوتر _ سوئیچ شناور

در این مقاله قصد داریم به توضیح فلوتر _ سوئیچ شناور ، انواع سوئیچ شناور ،مزایا ،چگونگی کارکرد، و طریقه‌ی سیم کشی آن‌ها بپردازیم .

فهرست

1-فلوتر چیست

2- مزایای فلوتر ها

3- فلوتر مکانیکی و الکتریکی

4- انواع سوئیچ شناور الکتریکی

5- طریقه کار کردن سوئیچ های شناور الکتریکی

=====================

فلوتر یا سوئیچ شناور چیست؟

فلوتر نوعی سنسور سطح مایع تماسی‌است که از شناور برای کارکرد سوئیچ استفاده می کند. سوئیچ های شناور معمولاً برای کنترل دستگاه‌های دیگر مانند آلارم ها و پمپ‌ها زمانی که سطح مایع به یک نقطه خاص بالا یا پایین می‌رود استفاده‌می‌شود. دونوع فلوتر داریم که شامل فلوتر الکتریکی و فلوتر مکانیکی هستند .

انواع سوئیچ شناور الکتریکی

دو نوع سوئیچ شناور الکتریکی وجود دارد:

  • 1- سوئیچ شناور پایه دار
  • 2- سوئیچ شناور معلق کابلی

سوئیچ شناور پایه‌دار

سوئیچ های شناور پایه‌دار یک شناور را به سمت بالا و پایین ساقه حرکت می‌هند و بر اساس یک شناور-یک سطح کار می‌کنند. بسته به تعداد شناورهایی که به بدنه متصل شده‌اند، می‌توانند ساده یا پیچیده‌باشند. این نوع کلیدهای شناور در دو کلید عمودی و افقی کاربرد دارند.

فروش سنسور سطح آب کامینز- سنسور سطح آب دیزل ژنراتور کامینز

فروش سنسور سطح آب ام تی یو- سنسور سطح آب دیزل ژنراتور ام تی یو

سوئیچ‌های شناور معلق با کابل

از طرف دیگر سوئیچ های شناور معلق کابلی به اندازه کابل هایی که به آن ها وصل شده‌اند آزاد‌هستند. اگر سوئیچ شناور معلق کابلی را به هم متصل نکنید، تا جایی که کابل اجازه می‌دهد، با جریان خود پیش می‌رود! در حالی که سوئیچ‌های شناور معلق کابلی همگی از نظر مکانیکی تقریباً معادل (شناور و کابل)‌هستند، اما می توانند از نظر الکتریکی بسیار متنوع تر از سوئیچهای شناور پایه دار باشند. سوئیچ‌های شناور کابلی می توانند ساده باشند، با یک نقطه که یک سوئیچ را کنترل می‌کند، یا پیچیده‌تر، با حداکثر چهار نقطه سوئیچ و هیسترزیس داخلی.

سوئیچ‌های شناور پایه دار چگونه کار می کنند؟

تقریباً تمام کلیدهای شناور الکتریکی با استفاده‌از آهنربا برای باز و بسته‌کردن یک سوئیچ زبانه‌ای کار‌می‌کنند.

سوئیچهای شناور پایه دار از آهنربایی در شناور استفاده‌می‌کنند که با بالا رفتن یا پایین‌آمدن مایع از روی سوئیچ زبانه ای عبور‌می‌کند، که آن را باز یا بسته‌می‌کند.

سوئیچ‌های شناور معلق کابلی چگونه کار می کنند

سوئیچ‌های شناور معلق کابلی دارای دو آهنربا و سوئیچ زبانه‌ای در شناور هستند. همانطور که شناور با سطح مایع بالا و پایین می‌رود، آهنربا به سوئیچ زبانه‌ای نزدیکتر یا دورتر می‌شود و باعث باز یا بسته‌شدن آن‌می‌شود. در هر دو مورد، تغییر سطح مایع با حرکت آهنربا به سیگنال روشن و خاموش الکتریکی تبدیل‌می‌شود.

سیم کشی سوئیچ شناور

هنگام استفاده‌از سوئیچ شناور، مهم‌است که سیم‌کشی سوئیچ شناور را بر اساس موقعیت باز یا بسته سوئیچ درنظر بگیرید.

کلمه “عادی” هنگام کار با سوئیچ‌های شناور به پایین ترین موقعیت شناور در زمانی که شناور نیست اشاره‌دارد. ضروری‌است بدانید که آیا به یک سوئیچ شناور معمولی باز نیاز دارید یا یک سوئیچ شناور معمولی بسته، زیرا بسیاری از سوئیچ‌های شناور هنگام خرید به طور خودکار با یکی یا دیگری عرضه‌می‌شوند. برخی از سوئیچ های شناور برگشت پذیر هستند، بنابراین همیشه قبل از انتخاب نوع سوئیچ شناور، نیازهای خود را بررسی‌کنید.

در زیر عملکرد کلی سوئیچ‌ها آمده‌است، با این حال، عملکردها می‌تواند بین مارک‌های سوئیچ شناور و نوع سوئیچ شناور که استفاده‌می‌کنید متفاوت‌باشد. بنابراین، همیشه قبل از‌استفاده با دفترچه راهنمای سازنده چک کنید.

به طور معمول سوئیچهای شناور را باز کنید

مدار الکتریکی در یک سوئیچ شناور باز در حالت پایین باز و در موقعیت بالا بسته‌می‌شود. هنگامی‌که گرانش شناور را در حالت باز به پایین‌می‌کشد، و هنگامی که مایع به سطح از پیش تنظیم‍‌شده در مخزن بالا‌می‌رود، سوئیچ شناور بسته‌می‌شود.

سوئیچ‌ شناور باز اغلب زمانی استفاده‌می‌شوند که سطح مایع در مخزن خیلی کم‌شود.

سوئیچ‌های شناور معمولاً بسته

سوئیچ‌های شناور معمولاً بسته برعکس عمل‌می‌کنند. مدار الکتریکی در یک سوئیچ شناور بسته در موقعیت پایین‌بسته و در موقعیت بالا باز‌می‌شود. بنابراین، هنگامی که گرانش شناور را به پایین می‌کشد، بسته‌می‌شود و هنگامی که مایع در داخل مخزن تا سطح از پیش تنظیم شده بالا می‌رود، سوئیچ شناور باز میشود. سوئیچ بسته زمازبانه‌ای استفاده‌می‌شود که‌می‌خواهید سوئیچ شناور زنگ هشدار سطح پایین را راه اندازی‌کند.

قطع کن مکانیکی:

فلوتر‌های مکانیکی به دو صورت قابل نصب هستند. هم در بالای مخزن و هم در پایین مخزن قابلیت نصب دارند. اگر در بالای مخزن نصب‌شود با بالا‌آمدن آب و یا پر شدن مخزن دستور روشن شدن پمپ را می‌دهد. اما زمانی که در انتهای مخزن قرار‌گیرد با پایین‌آمدن ارتفاع سیال دستور خاموش‌شدن پمپ را‌می‌دهد و پمپ را قطع‌میکند. در این صورت از سوختن و خرابی پمپ جلوگیری‌می‌شود

معرفی شناور مکانیکی

شناور مکانیکی دستگاهی مناسب برای خودکارسازی سیستم پمپاژ مایعات برای موارد زیر‌است:

1- محافظ برای خشک کار‌کردن

2- کنترل سطح مایع

امکانات قطع کن مکانیکی

1- کنترل سطح مایع رقیق رسانا یا غیر رسانا

2- استفاده‌از مواد مقاوم در برابر انواع مایع

3- استفاده‌از کابل خاص با انعطاف‌پذیری بالا

4- امکان تغییر ارتفاع به راحتی

5- نصب ساده و آسان

 

انواع کولیس ورنیه، اصول کارکرد و نحوه خواندن آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *