پروژه های انجام شده شرکت ماه صنعت انرژی

در شرکت فنی مهندسی ماه صنعت انرژی پروژه های نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور و تعمیرات قطعات دیزل ژنراتور ، تامین قطعات دیزل ژنراتور ، سنکرون دیزل ژنراتور ، انجام انواع مختلف سیستم های ارتینگ و صاعقه گیر وتست چاه ارت ، راه اندازی و احداث پست برق ، نصب و راه اندازی ترانس برق در ابعاد مختلف زیر نظر مهندسین متخصص به بهترین شکل انجام میشود.

دیزل - ماه صنعت انرژی

نمونه پروژه های انجام شده

1- پروژه های دیزل ژنراتور 

پروژه های دیزل ژنراتور - ماه صنعت انرژی

سنکرون دیزل ژنراتور

پروژه های دیزل ژنراتور - ماه صنعت انرژی

تامین قطعات دیزل ژنراتور

الکتریکال:

  • ECU – AVR – انواع برد کنترلی – گاورنر – وریستور – استارت و دینام – دیود و …

برد کنترلی دیپسی - ماه صنعت انرژی

مکانیکال:

  • اکچویتور – اگزوز – رادیاتور – منبع انبساط – شمع دیزل گازی – سوزن انژکتور – واشر سرسیلندر – واترپمپ و …

مصرفی:

  • ضد یخ – آب رادیاتور – ادبلو – انواع فیلتر – روغن دیزل ژنراتور – ELC و …

تعمیرات قطعات دیزل ژنراتور

  • تعمیر ECU
  • ساخت رادیاتور
  • تعمیر استارت
  • ساخت اگزوز
  • اورهال دیزل
  • سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور
  • و …

تعمیرات قطعات دیزل ژنراتور - ماه صنعت انرژی

مروری بر سنکرون کردن

بر اساس یک قانون کلی تا وقتی که ولتاژ و فرکانس در زمان اتصال یکی و برابر باشند می توان هر چیزی را با هر چیزی سنکرون کرد. پس مطمئنا در واقعیت محدودیت های عملی در رابطه با گفته ی بالا وجود دارد و شاید فاکتورهای طراحی سیستم همانند قابلیت اطمینان سیستم  و کارایی آن باعث شوند که طراح، ژنراتور موجود را با یک ژنراتور جدید که پاسخ گوی نیاز های طراحی باشد جایگزین کند اگرچه ممکن است هزینه ی انطباق دیزل ژنراتور های قبلی انقدر زیاد باشد که تعویض آن‌ها توجیح پذیر باشد.

2- پروژه ارت

پروژه ارت - ماه صنعت انرژی
پروژه ارت - ماه صنعت انرژی

مروری بر سیستم ارتینگ

سیستم ارتینگ مداری است که بخش هایی از مدار الکتریکی را به زمین متصل می‌کند و بر میزان و توزیع جریان های اتصال کوتاه از طریق سیستم و تأثیراتی که بر تجهیزات و افراد نزدیک به مدار ایجاد می کند، اثر می گذارد. یک سیستم ارت با نگه داشتن سطوح رسانا در معرض یک دستگاه در پتانسیل زمین، از این خطر جلوگیری می کند. سیستم های ارتینگ باید به گونه ای و از موادی ساخته شوند که علاوه بر هزینه ساخت معقول، در کل طول عمر مورد انتظار به درستی عمل کنند.‌

3- پروژه برق صنعتی و ترانس

پروژه های انجام شده - ماه صنعت انرژی
پروژه های انجام شده - ماه صنعت انرژی

مروری بر تعریف ترانسفورماتور

ترانسفورماتور وسیله‌ای است که انرژی الکتریکی را بین دو یا چند سیم‌پیچ و از طریق القای الکترومغناطیسی منتقل می‌کند. به این صورت، یک جریان متغیر در سیم‌پیچ اولیه ترانسفورمر موجب تولید میدان مغناطیسی متغیر در هسته ترانسفورماتور گردیده و تاثیر میدان متغیر مغناطیسی منجر به ایجاد ولتاژ در سیم‌پیچ ثانویه می‌شود. قدرت را می‌توان بین دو سیم‌پیچ (کویل) بدون اتّصال فلزی بین دو مدار از طریق میدان مغناطیسی منتقل کرد. در سال ۱۸۳۱، قانون القای فارادی این اثر را توصیف کرد. ترانسفورمرها برای افزایش یا کاهش ولتاژ متناوب در پروژه‌های برق استفاده می‌شود.

ماه صنعت انرژی

یکی از کاربردهای مهم ترانسفورماتورها کاهش جریان در خطوط انتقال انرژی الکتریکی است. دلیل استفاده از ترانسفورماتور در ابتدای خطوط این است که همه هادی‌های الکتریکی دارای مقاومت الکتریکی هستند. این مقاومت می‌تواند موجب اتلاف انرژی در طول مسیر انتقال انرژی الکتریکی شود. میزان تلفات در یک هادی با مجذور جریان عبوری از هادی رابطهٔ مستقیم دارد و بنابراین با کاهش جریان می‌توان تلفات را به‌شدّت کاهش داد. با افزایش ولتاژ در خطوط انتقال به‌همان نسبت جریان خطوط کاهش می‌یابد و به‌این ترتیب هزینه‌های انتقال انرژی نیز کاهش می‌یابد، البته با نزدیک شدن خطوط انتقال به مراکز مصرف برای بالا بردن ایمنی ولتاژ خطوط در چند مرحله و باز به وسیلهٔ ترانسفورماتورها کاهش می‌یابد تا به میزان استاندارد مصرف برسد. به‌این ترتیب، بدون استفاده از ترانسفورماتورها امکان استفاده از منابع دوردست انرژی وجود ندارد.

ترانسفورماتورها یکی از پربازده‌ترین تجهیزات الکتریکی هستند؛ به‌طوری‌که در برخی ترانسفورماتورهای بزرگ بازده به ۹۹٫۷۵٪ نیز می‌رسد. امروزه، از ترانسفورماتورها در اندازه‌ها و توان‌های مختلفی استفاده می‌شود. از یک ترانسفورماتور کوچک که در یک میکروفون قرار دارد تا ترانسفورماتورهای غول‌پیکر چند گیگا ولت-آمپری. همه این ترانسفورماتورها اصول کار یک‌سانی دارند، اما در طراحی و ساخت متفاوت هستند.