پروژه سنکرون دیزل ژنراتور های فاز 13 پارس جنوبی

سنکرون فاز 13

اجرای سنکرون و تقسیم بار دیزل ژنراتور های فاز ۱۳ پارس جنوبی توسط ماه صنعت

این پروژه دارای ۳ عدد دیزل ژنراتور 3125KVA می‌باشد که ابتدا روی یک باس مشترک ژنراتور ها سنکرون‌شده و سپس با برق شبکه سنکرون می‌شود

  • دیزل    : MTU
  • ژنراتور :STAMFORD
  • کنترلر: DEIF AGC3
  • برد حفاظتی : Woodward

 

روش سنکرون به صورت داینامیک می‌باشد و همچنین لود شیرینگ یا تقسیم بار به صورت آنالوگ می‌باشد. کنترل ولتاژ ژنراتور به صورت رله‌ای می‌باشد و کنترل سرعت دیزل به صورت آنالوگ. تصاویری از دیزل ژنراتور و تابلو‌های مربوطه دراین پروژه باتریهای دیزل ژنراتور به علت اینکه چند سال دستگاه روشن نشده بود ،خوابیده بود که ما باتریهای آنرا نیز احیا کردیم.

پارالل کردن دیزل ژنراتور

سنکرون دیزل ژنراتور 2 ماه صنعت انرژی

تست ژنراتورموازی کردن دیزل ژنراتور 4 ماه صنعت انرژی ماه صنعت انرژی ماه صنعت انرژی ماه صنعت انرژی پروژه های انجام شده توسط ماه صنعت انرژی

ماه صنعت انرژی

چک کردن نقشه بوسیله بیزر توسط اکیپ تخصصی ماه صنعت انرژی
سنکرون دیزل ژنراتور 11

 

سنکرون کردن دیزل ژنراتور به چه معناست:

به معنای یکپارچه شدن دو یا چند چیز باهم هست برای مثال ممکن هست که مسابقه شیرجه دو نفره را مشاهده کرده باشید دو نفر با هم به صورت کاملا هماهنگ و یکسان حرکاتی انجام میدهند .

خب پس سنکرونایزینگ دیزل ژنراتور ها چه چیزی می باشد ؟

شما فرض کنید دو یا چند دیزل زنراتور دارید و می خواهید توان مصرفی مورد نیاز خود را از این دیزل ژنراتورها بطور مساوی تامین کنید و یا یکی از دیزل ژنراتورهای شما به تنهایی توانایی تامین برق مصرفی شما را ندارد و به همین دلیل شما از دو دیزل برای انجام این کار استفاده می کنید . همانطور که میدانید دیزل ژنراتور ها از سه قسمت موتور ژنراتور و تابلو تشکیل شده اند و با چرخش موتور و تولید میدان دوار برق سه فاز تولید میشود که از نوع AC میباشد.

اگر این ولتاژ ایجاد شده همفاز نباشد با ولتاژ ایجاد شده در دیزل زنراتور دیگر موجب آسیب رسیدن به هر دو دستگاه و وقوع جریان داخلی میشود که به شدت خطرناک است همینطور اگر ولتاژها همفاز باشند نیز چنانچه دامنه ولتاژ ها با هم فرق کنند دقیقا همین اتفاق می افتد. پس سنکرونایزینگ دیزل ژنراتور ها به معنای یکسان کردن سرعت موتور ها و یکسان کردن فاز دیزل ژنراتور ها و همچنین دامنه ی آن ها میباشد.

پروژه سنکرون دیزل ژنراتور

سنکرون دیزل ژنراتور با برد دیپسی

برد دیپسی

ورود به سایت DEEPSEA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *