ترموستات و هیتر در دیزل ژنراتور

ترموستات و هیتر در دیزل ژنراتور - ماه صنعت انرژی

در این مقاله میخواهیم به تعریف ترموستات و هیتر در صنعت و کاربرد و مزایای ترموستات و هیتر در دیزل ژنراتور بپردازیم .

فهرست

1- ترموستات 

2- هیتر

——————————————

ترموستات 

ترموستات نوعی مدار‌است که نشان می‌دهد دمای اندازه گیری شده بالاتر یا پایین تر از یک نقطه خاص‌است و برای حفاظت حرارتی و سیستم‌های ساده کنترل دما استفاده‌می‌شود.

همچنین وسیله‌ای مشابه برای فعال‌کردن اعلام حریق یا کنترل آبپاش‌های خودکار‌است .

ترموستات‌های الکترونیکی دستگاه های تنظیم کننده دما هستند که یک ترمیستور حالت جامد را در مدار مقایسه الکترونیکی برای کنترل دقیق دما یکپارچه می‌کنند.

——————————————

ترموستات در دیزل ژنراتور ها :

هدف از سیستم خنک‌کننده موتور دیزل کاملا واضح‌است: خنک نگه داشتن موتور و جلوگیری از گرمای بیش از حد. با این حال، چیزهای بیشتری در این سیستم وجود دارد که صرفاً دمای موتور را تا حد ممکن پایین نگه دارید. در واقع، برخی مواقع وجود دارد که مقدار مایع خنک‌کننده ای که از طریق رادیاتور جریان می یابد باید محدود باشد. به عنوان مثال، هنگامی که یک موتور دیزل برای اولین بار در یک صبح سرد روشن می‌شود و باید به سرعت گرم شود.

این موارد زمانی است که ترموستات سیستم خنک‌کننده نقش خود را ایفا می‌کند. ترموستات یکی از اجزای اصلی هر سیستم خنک‌کننده موتور دیزلی است و هر صاحب تجهیزاتی باید از آن آگاه باشد تا بخواهد موتورهای خود را کارآمد نگه دارد.

ترموستات سیستم خنک‌کننده اساساً یک تنظیم کننده دما است. برخی از موتورهای دیزلی یک موتور و برخی بیش از یک دارند. ترموستات‌ها تا حد زیادی جایگزین کرکره‌های مشبک قدیمی شدند، که روشی کمتر پیچیده برای تنظیم سرمایش با کنترل جریان هوا بود. با ترموستات‌ها، ما اکنون یک روش قابل اعتماد برای کنترل دمای جریان مایع خنک‌کننده به رادیاتور داریم و گرما را از بلوک موتور منتقل می‌کنیم.

تروستا

ترموستات را به عنوان یک دریچه در نظر بگیرید ، هنگامی که دمای مایع خنک‌کننده به زیر سطح معینی می رسد، دریچه بسته می‌شود تا خنک‌کننده را محدود کند ، وقتی دما از نقطه‌ای که ممکن‌است برای موتور مضر باشد بالا می‌رود، سوپاپ باز می‌شود و مایع خنک‌کننده داغ بیشتری از رادیاتور عبور می‌کند که با انتقال گرما به هوا، دمای آن را کاهش می‌دهد.

وقتی ترموستات تا انتها باز است، به این معنی است که خنک نگه داشتن موتور و جلوگیری از آسیب آن کاملاً به عهده رادیاتور است. در بیشتر موارد استفاده، به ویژه تجهیزاتی که تحت بار نسبتاً سبک موتور هستند، لازم نیست رادیاتور با حداکثر جریان خنک‌کننده کار کند. در نهایت، ترموستات (ها) و رادیاتور در هر موتور دیزلی باید با هم کار کنند تا محدوده دمایی مناسب موتور را حفظ کنند.

با داشتن درک اولیه از نحوه عملکرد ترموستات، مشخص‌است که در سرویس ، سیستم خنک‌کننده چه جزء مهمی‌است. این اشتباه پرهزینه را مرتکب نشوید که فکر کنید حفظ سیستم خنک‌کننده خود در بهترین حالت فقط مربوط به سرویس رادیاتور‌است.

یک تیم خدمات خوب باید دانش و تخصص لازم برای شناسایی مشکلات ترموستات شما را داشته باشد و بداند که چگونه آنها را به درستی کالیبره کند.

ترموستات سیستم خنک‌کننده موتور دیزل در محفظه :

به عنوان مثال، خرابی ترموستات یا محفظه ترموستات ممکن‌است دلیل نشت مایع خنک‌کننده باشد. گرمای بیش از حد موتور یا نوسانات دمای نامنظم نیز می‌تواند ناشی از ترموستات باشد که نیاز به تعمیر دارد و ربطی به رادیاتور ندارد.

اگر تجهیزات موتور دیزلی دارید که چنین مشکلاتی را تجربه می‌کنند، بهتر است با کارشناسان سیستم خنک‌کننده تماس بگیرید که می‌دانند چگونه عیب‌یابی کنند و بفهمند که آیا ترموستات علت آن است یا خیر. خیلی اوقات، آنچه می‌توانست یک راه حل نسبتاً ساده باشد، شناسایی نشده یا نادیده گرفته می‌شود و به یک مشکل بسیار بزرگتر و گرانتر تبدیل‌می‌شود. اگر سیستم خنک‌کننده موتور دیزلی دارید که نیاز به تعمیر و نگهداری معمولی دارد، همین امروز با کارشناسان خدمات رادیاتور صنعتی تماس بگیرید.

 

ترموستات دیزل پرکینز – فروش ترموستات دیزل ژنراتور پرکینز – PERKINS

ترموستات دیزل کاترپیلار – فروش ترموستات دیزل ژنراتور کاترپیلار – CATERPILLAR

——————————————

هیتر 

هیتر تجهیزات گرمایشی‌است که به طور مستقل از سیستم‌های مرکزی از قبیل موتورخانه‌ها، و با مصرف سوخت گرمای مورد نیاز را تامین می نمایند. ساختار این تجهیزات به این صورت‌است که از طریق مصرف برق، گاز و یا گازوئیل حرارت لازم را ایجاد کرده و بوسیله‌های فن دمنده تعبیه‌شده در دستگاه گرمای ایجاد شده را به فضای مورد نیاز منتقل می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این محصولات عدم نیاز به سیستم لوله‌کشی و یا کانال‌کشی‌است که همین امر موجب شده در محیط های مختلف مورد‌استفاده قرار‌گیرد.

هیتر در دیزل ژنراتور ها 

دیزل ژنراتور آماده به کار شما باید همیشه گرم نگه داشته‌شود تا در هنگام قطع برق فوراً روشن‌شود .

هیتر دیزل ژنراتور مستقیم با برق شهر کار‌می‌کند تا همیشه آب داخل موتور را گرم نگه دارد این امر باعث می‌شود تا موتور همیشه گرم باشد و در زمان قطع شدن برق شهر دیزل ژنراتور با تمام قدرت استارت‌می‌شود

هیتر در دیزل ژنراتور برای حفظ دمای راه‌اندازی ایده‌آل برای ژنراتورهای دیزلی و گاز طبیعی شما ضروری هستند. مقررات NFPA 110 می‌خواهد که همه ژنراتورهای آماده به کار در ماموریت حیاتی بتوانند در عرض 10 ثانیه پس از افت برق سریعا شروع به کار کنند. این امر مستلزم آن است که مایع خنک‌کننده موتور در دمای 100 تا 120 درجه فارنهایت حفظ شود تا از شروع سرد خطرناک جلوگیری شود .

اکثر مجموعه‌های ژنراتور جدید به عنوان تجهیزات استاندارد دارای هیتر هستند. با این حال، بهتر‌است بدانیم چه ملاحظاتی در انتخاب هیتر با اندازه مناسب وجود دارد. ابتدا نوسانات دمای محیط را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، هر چه هوا سردتر باشد، هیتر قدرتمندتری مورد نیاز‌است. مقدار آب خنک‌کننده و سطح کلی موتور نیز نقش مهمی ایفا‌می‌کند. شرایط گرمایش معمولی ممکن‌است به 3 وات برق برای هر اینچ مکعب فضای فشرده‌سازی نیاز داشته‌باشد در شرایط سردتر ممکن‌است تا 5 وات در اینچ مکعب افزایش یابد.

——————————————

مزایای هیتر در دیزل ژنراتور 

1- کاهش سایش موتور :

با حفظ دما بین 100 تا 120 درجه، فشار روغن به اندازه‌ای افزایش‌می‌یابد که در هنگام راه‌اندازی، روغن کاری کافی برای محدود کردن فلز در تماس فلزی مرتبط با شروع سرد فراهم شود.

2- کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای :

موتور سرد به طور موثر کار نمی‌کند. سوخت کمتری می‌سوزد و باعث ایجاد شرایط انباشتگی مرطوب و دود سیاه می‌شود. هیتر امکان دستیابی به شرایط بهینه را تقریباً بلافاصله فراهم می‌کند، سوخت را به درستی می‌سوزاند و سایش موتور را محدود می‌کند. این همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت برای زمان‌های طولانی تر کار می‌شود.

3- فشار کمتر بر سیستم‌های دیگر :

باتری‌های سرد ظرفیت راه‌اندازی را کاهش میدهند و شروع سرد می‌تواند به طور قابل‌توجهی سیستم باتری دستگاه را تخلیه کند.

——————————————

نگهداری از هیترهای بلوک موتور:

1- نگهداری و اندازه‌گیری مناسب ، کلیدی برای اطمینان از عملکرد صحیح هیتر بلوک موتور شما‌است.

2- هیتر را هر هفته چک‌کنید و هر دو سال یکبار تخلیه، تمیز و شستشو دهید.

3- از آب سخت اجتناب کنید.

4- ضد یخ را به درستی مخلوط کنید تا از پوسته پوسته شدن و شروع سخت ناشی از آب و هوا جلوگیری‌کنید.

5- متخصصان توصیه‌می‌کنند شیلنگ‌های لاستیکی را هر سه سال یکبار تعویض کنید. شیلنگ های مبتنی بر سیلیکون برای کاربردهای حرارتی بالاتر ترجیح داده‌می‌شوند.

——————————————

فروش هیتر دیزل ژنراتور – گرم کن دیزل – هیتر به همراه پمپ سیرکوله

فروش هیتر دیزل ژنراتور – گرم کن دیزل – هیتر بدون پمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *