فروش رله برد – Relay Board – ماه صنعت انرژی

رله برد :

  • رله برد 4 کنتاکت
  • رله برد 8 کنتاکت 

شماره تماس جهت خرید و مشاوره:

021-66661333

021-66661444

021-66661555

شماره تمامی پیام رسان ها جهت ارسال درخواست:

0910-8008386

فروش رله برد –  Relay Board

در این صفحه اطلاعاتی را درمورد فروش رله برد در اختیارتان قرارمیدهیم . 

رله برد چیست ؟

رله برد یکی از تجهیزات پراستفاده و مهم در اتوماسیون صنعتی بوده و با توجه به قیمت کمتر، نصب راحت‌تر و …. جایگزین رله‌های ریلی شده است. مواردی در ساخت رله برد وجود دارد که وجود یا عدم وجود هریک علاوه بر تأثیر بر قیمت تمام‌شده، بر کیفیت و طول عمر محصول نیز اثرگذار است.

فروش رله برد - ماه صنعت انرژی

ویژگی‌های رله بورد :

  • امکان تعویض رله ها به سادگی بدلیل نصب رله ها بر روی پایه
  • امکان جدا شدن ترمینالها از برد
  • نصب بر روی ریل
  • سیگنال LEDجهت نمایش فعال بودن هر کدام از رله ها
  • سیم کشی آسان و سریع
  • کیفیت و قابلیت اطمینان بالا

پارامترهای رله برد :

ولتاژ ورودی :

ولتاژ هر رله برد وابسته به رله روی آن است. رله‌ها در ولتاژهای ۱۱۰،۴۸،۲۴،۱۲،۵ و ۲۲۰ ولت تولید می‌شوند. همچنین ولتاژ تحریک می‌تواند AC یا DC باشد. ولتاژ ورودی با نام‌های دیگری همچون ولتاژ تحریک رله برد یا ولتاژ تغذیه رله برد نیز نامیده می‌شود.

جریان کنتاکت‌ها :

هم‌اکنون رله‌ها در آمپراژهای ۲۰،۱۶،۱۰،۷،۶،۵ و ۲۵ آمپر تولید می‌شوند. دقت کنید که این آمپراژها برای بار اهمی است و برای بارهای سلفی یا خازنی (مثل موتور، شیر برقی، ترمز، روشنایی و ….) این آمپراژ تا حدود ۸۵% افت می‌کند.  یعنی رله ۱۶آمپر فیندر برای بار سلفی حداکثر می‌تواند ۲.۵ آمپر جریان دهد و جریان کشی بیش از آن باعث ذوب شدن کنتاکت خواهد شد.

تعداد کانال :

رله بردها معمولاً در تعداد ۱۲،۸،۶،۴،۲ و ۱۶ کاناله تولید می‌شوند. منظور از تعداد کانال، تعداد رله‌های موجود روی برد است.

رنج ولتاژ خروجی :

به رله‌های معمول در بازار حداکثر می‌توانند تا ۳۰ ولت DC یا ۲۵۰ ولت AC به کنتاکت آن‌ها متصل نمود  و از حداکثر جریان نامی کنتاکت ها، با اتصال بار استاندارد استفاده کرد. منتها این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید ولتاژ ۴۸ولت DC یا ۳۸۰ ولت AC را به کنتاکت متصل کنید، شرکت‌های معتبر سازنده رله نظیر فیندر، جداول و نمودارهایی به همین منظور دارند و در صورت اتصال ولتاژهای بالاتر، جریان کمتری باید از کنتاکت کشیده شود تا رله آسیب نبیند.

ماژول رله چیست؟

قبل از کار با ماژول رله برای کلیدزنی یا همان سوئیچ کردن تجهیزات ولتاژ بالا، باید بدانیم که این قطعه چگونه کار می‌کند. رله که در قالب یک ماژول رله ارائه می‌شود، یک سوئیچ الکتریکی است که می‌تواند با عبور یا عدم عبور جریان، روشن یا خاموش شود و مدار مورد نظر را قطع و وصل کند. ماژول رله به گونه‌ای طراحی شده که با ولتاژ پایین مانند 3٫3 ولت یا 5 ولت آردوینو کنترل شود.

رله برد

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، روی ماژول‌های رله، مکعبی وجود دارد که تعداد کانال‌های آن را نشان می‌دهد.  ماژول های رله با دو کانال، چهار کانال، هشت کانال و بیشتر از آن نیز موجود هستند.

رله برد

مهمترین موارد هنگام خرید رله برد:

  • تعداد کانال مورد استفاده
  • جریان مورد نیاز در مدارات (۶،۱۰،۱۶A)
  • ولتاژمورد نیاز جهت تحریک تغذیه بوبین (۲۴VDC – 220VAC)

رله برد 4 کنتاکت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فروش رله برد – Relay Board – ماه صنعت انرژی”