فروش سیم مسی بدون روکش نمره 50

شماره تماس جهت خرید و مشاوره:

021-66661333

021-66661444

021-66661555

شماره تمامی پیام رسان ها جهت ارسال درخواست:

0910-8008386

سیم مسی بدون روکش نمره 50

سیم مسی نمره 50 ارت از انواع تجهیزات چاه ارت است که در ساخت آن از فلز مس استفاده شده‌است زیرا این فلز قدرت رسانایی الکتریکی بالایی دارد همچنین برای استفاده از آن به عنوان سیم مسی ارت لازم است بدون روکش باشد که در تماس بیشتری با خاک قرار گیرد زیرا به عنوان هادی الکتریسیته عمل کرده و می تواند جریان الکتریکی را منتقل کند. سیم‌مسی نمره 50 محصولی است که در محل هایی که چاه ارت حفر می شود مورد استفاده قرار می گیرد و باید به صفحه ارت جوش داده شود تا در نهایت بتواند ولتاژهای اضافه و بار اضافی را از وسایل الکترونیکی‌گرفته و به زمین منتقل کند.

استفاده از سیم مسی ارت یا هادی ارت ابتدایی ترین مرحله در اجرای چاه ارت است که برای به کار بردن آن باید با نوعی اتصال محکم به صفحه مسی وصل شود تا بتواند اضافه بارهای تولید‌شده را از باکس برق‌گرفته و به صفحه ارت و نهایتا به زمین منتقل نماید. سیم مسی ارت نمره 50 تشکیل‌شده از 19 رشته سیم به هم تابیده‌شده‌است که وزن یک متر آن 435/8 گرم است.

فروش سیم مسی بدون روکش نمره 240 - ماه صنعت انرژی

کاربرد سیم های مسی در ارتینگ

ارتینگ الکتریکی با اتصال بخشی از تجهیزات یا سازه ای که از برق استفاده می‌کند به زمین برای انتقال ایمن تخلیه انجام می‌شود. چرا از مس برای ارتینگ استفاده می شود؟

خوب، به دلیل رسانایی بالای مس، می تواند تخلیه الکتریکی را به طور موثرتر از هر فلز دیگری به زمین منتقل کند. علاوه بر این، حتی زمانی که برای مدت طولانی در زمین مدفون باشد، زنگ نمی‌زند. به همین دلیل است که سیستم ارتینگ را اغلب سیستم ارت میله مسی نیز می نامند.

انواع سیم مسی بدون روکش مخصوص ارت

1-سیم مسی نمره 16 

2-سیم مسی نمره 25

3-سیم مسی نمره 35

4-سیم مسی نمره 50

5-سیم مسی نمره 70

6-سیم مسی نمره 95

7-سیم مسی نمره 120

8-سیم مسی نمره 150

9-سیم مسی نمره 185

10-سیم مسی نمره 240

جدول مشخصات سیم مسی

کاربرد سیم ارت

در همه ی وسایل برقی مثل یخچال ، فریزر، لباسشویی ، ماکروفر, کولر و…. می‌توان از سیم ارت به عنوان حفاظت برق گرفتگی استفاده کرد. همچنین می توانید در مخازن دارای مواد اشتعال زا در پالایشگاه ها و کارخانه ها و همچنین تانکرهای حمل سوخت و مواد اشتعال زا, از سیم ارت به عنوان انتقال دهنده الکتریسیته ساکن برای جلوگیری از انفجار و آتش سوزی استفاده کنید.

ضرورت استفاده

متاسفانه هر سال تعداد زیادی از مردم به دلیل برق گرفتگی جانشان را از دست می دهند که اصلی ترین دلیل آن نداشتن محافظی مثل سیم ارت می باشد نصب و راه اندازی آن به خصوص در مناطقی که از جریان سه فاز استفاده می کنند، می‌تواند از بسیاری از وقایع ناگوار و خسارات جانی و مالی هنگفت جلوگیری کند. همچنین شما میتوانید برای مشاهده سایر مدل‌های سیم مسی از صفحه سیم مسی دیدن فرمایید. برای مشاهده سایر تجهیزات چاه ارت می‌توانید از صفحه اختصاصی محصولات ارت  دیدن فرمایید.

چرا مس برای ارتینگ و سایر کاربردها استفاده می شود؟

وقتی صحبت از دوام و کاربرد باشد، تنها تعداد انگشت شماری از فلزات دارای اکثر معیارها هستند. آهن و آلومینیوم در صدر فهرست پرکاربردترین فلزات قرار دارند، اما فلزات دیگری مانند مس و روی نیز وجود دارند.

مس مسلماً مفیدترین آنهاست. در حالی که به اندازه سایر فلزات به طور گسترده تولید و مورد استفاده قرارنمی‌گیرد(عمدتاً به دلیل کمیاب بودن آن)

مس دارای خواص زیادی است که آن را برای طیف گسترده ای از کاربردها مفید می‌کند. به دلیل دارا بودن خصوصیات زیر در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارد:

رسانایی

این فلز بعد از نقره دومین فلز رسانای الکتریکی است. از آنجایی که ارزان‌تر است و تحمل حرارت بالاتری نسبت به نقره دارد، اکثر تولیدکنندگان آن را برای کاربردهای عملی ترجیح می‌دهند.

انبساط حرارتی کم

فلزات در هنگام گرم شدن تمایل دارند منبسط شوند. اگرچه مس بسیار چکش خوار است، اما مس به خوبی با گرما کار می کند. دارای ضریب انبساط حرارتی 16.8 است که نسبتاً کمتر از آلومینیوم است. این خاصیت همچنین یکی از دلایلی است که سیم‌های برق از مس ساخته می‌شوند (نه از نقره)زیرا مس می‌تواند گرمای تولیدشده توسط ولتاژهای بالای برق را تحمل کند.

مقاومت در برابر خوردگی

مس مانند آهن خورده نمی شود. ممکن است کدرشود و پتینه ایجادکند، اما مواد درونی آن می تواند برای هزاران سال دست نخورده باقی بماند. این یکی از بادوام ترین مواد موجود است. برخی از مصنوعات فلزی که به خوبی حفظ شده اند مس هستند. آنها به راحتی با رنگشان قابل تشخیص هستند.

کارایی

مس یکی از آسان ترین فلزات برای استفاده در صنعت است. می توانید بدون اعمال حرارت آن را رول کنید، برش دهید یا اکسترود کنید. می توانید آن را به ورق ها و صفحات با ضخامت‌های مختلف یا سیم و میله با سطوح مقطع مختلف تبدیل کنید.

پروژه های انجام شده توسط شرکت ماه صنعت انرژی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فروش سیم مسی بدون روکش نمره 50”