همه چیز درمورد دیزل ژنراتورهای بیمارستانی

همه چیز درمورد دیزل ژنراتورهای بیمارستانی - ماه صنعت انرژی

دیزل ژنراتورهای بیمارستانی

بلایای طبیعی و انسانی می‌تواند بدون هشدار در هر جایی رخ دهد و باعث قطع برق شود. در بسیاری از بلایای طبیعی، این رویدادهای تأثیرگذار بر قدرت نیز می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای مراقبت‌های پزشکی برای افراد مجاور که آسیب دیده‌اند، شود. در نتیجه، بیمارستان ها و مراکز پزشکی نمی توانند برای تامین برق خود به تنهایی به شبکه اصلی برق تکیه کنند.

برای برآوردن نیازهای بیماران ، به منبع تغذیه پشتیبان قابل اعتماد نیاز دارند. اساساً، هر ثانیه بدون برق ممکن است هزینه سنگینی برای بیماران داشته باشد. در شرایط بی برقی، پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان نمی توانند به تجهیزاتی که برای درمان بیماران استفاده می شود دسترسی داشته باشند. بنابراین، بیمارستان‌ها معمولاً به ژنراتورهای پشتیبان نیاز دارند که به سرعت به خاموشی پاسخ دهند تا زمان بدون برق را به حداقل برسانند.

الزامات برای ژنراتورهای پشتیبان بیمارستانی چیست؟

به طورکلی، الزامات دیزل ژنراتورهای پشتیبان برای بیمارستان ها و سایر امکانات مراقبت های بهداشتی به نوع خاصی از مراقبت که ارائه می کنند بستگی دارد. به عنوان مثال، ژنراتورهایی که از تجهیزاتی مانند هواکش ها پشتیبانی می کنند، مقررات سخت گیرانه تری نسبت به واحدهای متصل به روشنایی دارند. بنابراین، بیمارستان ها باید ژنراتورهای خاصی را برای پشتیبانی از عملیات خود داشته باشند.

نیازهای برق اورژانس بیمارستان

بطورکلی، بیمارستان ها باید حداقل دو منبع برق داشته باشند. معمولاً اولی برق اصلی از خطوط برق است و دومی یک ژنراتور پشتیبان برای تغذیه تجهیزات مورد نیاز است. در نتیجه، بخش های مراقبت‌های بهداشتی در حالت ایده‌آل، قدرت پشتیبان کافی برای پشتیبانی از عملکردهای اساسی تا زمانی که برق اصلی کار کند، خواهند داشت.

کد 110 از انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) نیازهای برق اضطراری بیمارستان را ارائه می دهد. این کد نشان می‌دهد که برق پشتیبان به تجهیزات حیاتی باید ظرف 10 ثانیه پس از قطع شدن بازیابی شود. NFPA 110 همچنین بیمارستان‌ها را به‌عنوان تسهیلات حیاتی طبقه‌بندی می‌کند، که به داشتن سوخت کافی در محل برای کارکردن سیستم برق اضطراری به مدت 96 ساعت نیاز دارد. با این حال، ساعت ظرفیت سوخت بسته به مکان و کلاس ژنراتور می تواند متفاوت باشد.

دو دسته از ژنراتورهای پشتیبان بیمارستانی کدامند؟

  • سطح 1
  • سطح 2

این دو سیستم به درجه اهمیت ژنراتورها در حفاظت از جان انسان ها مربوط می شوند.

سیستم های ژنراتور سطح 1 :

در صورتی اجباری هستند که تاسیساتی که برق اصلی خود را از دست می دهند ممکن است به قیمت جان بیماران تمام شود. این ژنراتورها معمولاً به سیستم های پشتیبانی از زندگی و سایر تجهیزات حیاتی بیمارستان کمک می کنند. اکثر بیمارستان ها در این دسته قرارمیگیرند، به ویژه بیمارستان هایی که در زمینه های خاصی مانند سرطان تخصص دارند.

از طرف دیگر، ژنراتورهای سطح 2 :

ممکن است هیچ ارتباطی با زنده نگه داشتن بیماران نداشته باشند. این سیستم‌ها ممکن است روشنایی و سایر ویژگی‌هایی را که برای عملیات کلی بیمارستان مهم هستند کارکنند، اما کارکنان در نهایت می‌توانند در صورت لزوم بدون آنها کارکنند.

ژنراتورهای بیمارستانی چه عملکردی دارند؟

ژنراتورهای بیمارستانی در کنار تامین انرژی تجهیزات حیاتی که بیماران را پایدار نگه می‌دارند، عملکردهای مختلفی دارند که به اجرای کلی این مرکز کمک‌می‌کنند. در اینجا نگاهی به بخش‌های خاص سیستم‌های برق بیمارستانی که ژنراتورها پشتیبانی می‌کنند می‌اندازیم.

بیماران در ICU برای زنده نگه داشتن آنها به تجهیزات پشتیبانی وابسته هستند. قطع برق برای آنها می‌تواند مرگ یا زندگی باشد. حفظ قدرت پشتیبان از این افراد در برابر عوارض شدید ناشی از قطع شدن برق محافظت می کند. این همچنین ممکن است شامل تجهیزاتی باشد که برای عملکرد و همچنین برای موقعیت‌هایی که نیاز به درمان فوری پزشکی است، لازم است.

بسیاری از لوازم پزشکی برای حفظ ایمنی و پایداری خود به یخچال نیاز دارند. به عنوان مثال، یک مرکز نگهداری پزشکی ممکن است واکسن، خون، انسولین، بافت ها، پلاسما، اندام ها یا قطره های داخل وریدی (IV) در یخچال داشته باشد. در صورت قطع برق، یک ژنراتور پشتیبان باید روشن شود تا از بالا بردن دمای ذخیره سازی تجهیزات پزشکی توسط واحد تبرید جلوگیری شود.

اگر درجه حرارت برای مدت زمان معینی که بین واکسن ها و مواد غذایی متفاوت است از یک سطح خاص فراتر رود، بیمارستان باید لوازم را دور بریزد. حفاظت از واحدهای تبرید و نگهداری لوازم در دمای مورد نیاز می‌تواند اطمینان حاصل کند که این مرکز همه چیز مورد نیاز برای ادامه درمان بیماران تحت مراقبت خود را دارد.

بسیاری از تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان ها به برق نیاز دارند. به عنوان مثال، تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، دستگاه‌های اشعه ایکس، دستگاه‌های آزمایش برای تعیین تشخیص مناسب و دستگاه‌های نظارتی برای دستگاه‌های حیاتی بیمار برای کار نیاز به برق دارند. قطع برق می‌تواند به برخی از این ماشین‌ها آسیب جدی واردکند و هزاران دلار هزینه تعمیر یا جایگزینی واحدها را برای تاسیسات به همراه داشته باشد. بعلاوه، بیمارستان ها تا زمانی که تعمیرات کامل نشود، نمی‌توانند مراقبت از بیمار را با این دستگاه های آسیب دیده ارائه دهند.

برق پشتیبان برای بیمارستان ها یا سایر مراکز مراقبت های بهداشتی می تواند از آسیب‌های گران قیمت به تجهیزات پیشرفته جلوگیری کند و ابزارهای تشخیصی مرکز همانطور که باید کارکند.

تجهیزات جراحی مانند چراغ‌های اتاق عمل، ونتیلاتورها، مانیتورهای قلب یا دستگاه‌های قلب و ریه به برق ثابت نیاز دارند. نگه داشتن تجهیزات مورد استفاده در عمل جراحی از بیماران محافظت می‌کند و به جراحان اجازه می دهد تا بدون وقفه عمل خود را ادامه دهند. در برخی موارد، مانند پیوند اعضا، زمان برای موفقیت این روش ضروری است. بنابراین، ژنراتورهای پشتیبان که از اتلاف زمان به دلیل قطع برق جلوگیری می کنند، می توانند از عوارض جراحی جلوگیری کنند.

دلیل دیگری که بیمارستان ها دارای ژنراتور پشتیبان هستند، ایمنی شغلی است. با روشن کردن چراغ‌های موجود در مرکز، ساکنان ساختمان کمتر با خطرات راهروهای کم نور، اتاق‌های عمل یا اتاق‌های مراقبت از بیمار مواجه خواهندشد. روشن نگه داشتن برق بیمارستان از حوادثی که می تواند فشار بیشتری را به مرکز وارد کند، جلوگیری می کند.

برق تأسیسات باید در زمان قطعی به کار خود ادامه دهد زیرا ساکنان ساختمان را ایمن و راحت نگه می‌دارد. به عنوان مثال، سیستم های گرمایش و سرمایش دما و رطوبت را تنظیم می‌کنند. به طور مشابه، آسانسورها و پله‌های برقی نیز از برق تأسیسات استفاده می‌کنند.

ذخیره سازی داده های مبتنی بر اطلاعات بیمار و سوابق پزشکی الکترونیکی نیاز به ذخیره داده ها در رایانه های فردی دارد. رایانه ها باید دارای برق باشند تا از دسترسی به پرونده‌های مراقبت از بیمار حیاتی و ارتباطات حیاتی بین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مراکز مختلف اطمینان حاصل کنند. در قطع برق، ژنراتورها می‌توانند این سیستم‌ها را فعال نگه دارند و تأثیری که بر مراقبت از بیمار ناشی از از دست دادن برق اصلی ایجاد می‌شود، کاهش دهند.

سیستم های امنیتی از امکانات بیمارستانی در برابر دسترسی غیرمجاز به مناطق حساس محافظت می کنند. به عنوان مثال، سیستم کنترل دسترسی که درها را برای پرسنل مجاز برای ورود به آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های عمل و دفاتری که اطلاعات حساس بیمار را ذخیره می‌کنند، باز می‌کند، نیاز به نیرو دارد. منبع پشتیبان باتری بیمارستان نیروی مورد نیاز برای ایمن نگه داشتن این امکانات را فراهم می کند.

انتخاب یک ژنراتور پشتیبان برای یک بیمارستان

انتخاب ژنراتورهای پشتیبان برای بیمارستان ها می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا باید عوامل متعددی را در نظربگیرید تا اطمینان حاصل کنید که یک واحد موثر برای مرکز خود انتخاب می کنید. از اندازه تا نوع سوخت، در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام انتخاب ژنراتور برای استفاده در بیمارستان باید به آنها فکر کنید.

منبع سوخت ژنراتور

ژنراتورهای پشتیبان برای بیمارستان ها معمولاً از یکی از دو نوع سوخت اصلی استفاده می کنند. گازوئیل یا گاز طبیعی. هر دو نوع سوخت دارای مزایا و معایبی هستند که در صنعت مراقبت های بهداشتی باید قبل از انتخاب بهترین گزینه آن را بسنجید.

دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها بسیار متنوع و مستحکم هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای بیمارستان ها تبدیل می کند. در حالی که دیزل ژنراتورها هنوز به نگهداری نیاز دارند تا در طول زمان در شرایط خوبی بمانند، ژنراتورهای دیزلی معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و مدیریت آنها را برای بیمارستان های شلوغ کمی آسان تر می کند. یک دیزل ژنراتور برای پشتیبان گیری بیمارستان بسیار قوی است و می تواند حجم بالایی از تجهیزات را تامین کند. این ژنراتورها به خصوص از نظر مصرف سوخت نیز کارایی بالایی دارند. وقتی صحبت از بهره وری سوخت به میان می آید، دیزل ژنراتور به دلیل مقدار بالای انرژی تولیدشده توسط سوخت دیزل در هنگام مصرف، یک انتخاب محبوب شناخته شده است.

همانطور که از نام آن پیداست، دیزل ژنراتورها با سوخت دیزل کار می کنند و بیمارستان ها را ملزم به ذخیره سوخت برای مواقع اضطراری می کند.

ژنراتورهای گاز طبیعی

ژنراتورهای گاز طبیعی مزایای متعددی نسبت به دیزل ژنراتورها دارند و همچنین می‌توانند راه حل مناسبی برای تامین برق بیمارستانی در نظر گرفته شوند. آنها معمولاً عملکرد آرامتری دارند.
تاسیسات شما نیازی به ذخیره سوخت جداگانه ندارد و دسترسی به سوخت در مواقع اضطراری ممکن است آسان تر باشد. با این حال، این واحدها در مقایسه با ژنراتورهای دیزلی به تعمیر و نگهداری منظم بیشتری نیاز دارند و در مواقع اضطراری مانند بلایای طبیعی که ممکن است شبکه اصلی گاز قطع شود، از دست دادن منبع گاز محلی باعث توقف عملکرد این واحدها می شود.

سوئیچ های اتوماتیک

برای اطمینان از روشن شدن ژنراتور خود بدون اینکه یک نیرو ژنراتورها را به صورت دستی روشن کند، که از محدودیت زمانی لازم 10 ثانیه فراتر می‌رود، باید هر ژنراتور را به یک سوئیچ انتقال خودکار (ATS) مجهز کنید. از این سوئیچ ها خواسته می شود در صورت تشخیص قطعی برق از شبکه اصلی، ژنراتور را روشن کنند. سپس با بازگشت برق اصلی، این کلیدها ژنراتورها را خاموش می کنند. در یک بیمارستان یا مرکز مراقبت های بهداشتی، این سوئیچ برای رعایت استانداردها و محافظت از زندگی بیماران ضروری است.

آیا یک مرکز بهداشتی درمانی به ژنراتور قابل حمل نیاز دارد؟

ممکن است موقعیت‌هایی وجود داشته باشد که بیمارستان‌ها ظرفیتشان را داشته باشند و نتوانند به دلیل یک فاجعه، هجوم همه بیماران را مدیریت کنند. در این موارد، ممکن است امکاناتی به نام بیمارستان های صحرایی وجود داشته باشد که معمولاً برای رسیدگی به بیماران اضافی در شرایط بحران اماده میشود.

تهیه ژنراتور قابل حمل یک راه حل قوی برای تامین برق تجهیزات در این بیمارستان های صحرایی است. از آنجایی که بیمارستان‌های صحرایی معمولاً به دلیل موقعیت مکانی از شبکه اصلی برق جدامی‌شوند، یک ژنراتور قابل حمل برق لازم را در محل ایجادمی‌کند تا به راه‌اندازی تجهیزات پزشکی کلیدی که ممکن است برای روش‌های نجات جان مورد نیاز باشد کمک کند.

تست و نگهداری

تمام ژنراتورهای پشتیبان بیمارستانی باید تحت تعمیر و نگهداری و آزمایشات معمول قرار گیرند، از جمله موارد زیر:

استانداردها: عملیات تست را بر اساس دستورالعمل های عملکرد انجام دهید.

دفترچه راهنما: بیمارستان باید دو نسخه از کتابچه راهنمای ژنراتور را در محل نگهداری کند.

پرسنل: فقط پرسنل واجد شرایط باید تعمیر و نگهداری و آزمایش را انجام دهند.

ابزارها: ابزارهای مناسب را برای نگهداری ژنراتور در محل نگهداری کنید.

بازرسی: هفته ای یکبار بازرسی انجام دهید.

تست: آزمایشات و تست ها باید ماهانه انجام شود.

چگونه ژنراتور خود را برای مواقع اضطراری آماده کنید؟

ژنراتورهای بیمارستانی - ماه صنعت انرژی

از طریق تعمیر و نگهداری منظم و توجه به ژنراتورهای پشتیبان تأسیسات خود، برای قطع برق آماده باشید. با رعایت استانداردهای لازم، بازرسی دستگاه، آزمایش منظم آن و اطمینان از داشتن سوخت کافی، بهتر می توانید به عملکرد واحد در صورت نیاز در هنگام قطع اضطراری اعتماد کنید.

  1. تمام استانداردهای ضروری را رعایت کنید.

اطمینان حاصل کنید که ژنراتور تمام استانداردهای لازم را برای نوع مرکز مراقبت های بهداشتی که نیرو می دهد، رعایت می کند. به این ترتیب، شما از قوانین ژنراتور پیروی می کنید.

  1. بازرسی های هفتگی را انجام دهید

هفته ای یکبار ژنراتور را بررسی کنید. انجام این کار تضمین می کند که کارکنان آموزش دیده می توانند مسائل را شناسایی کنند. بنابراین، آنها می توانند هر گونه تعمیرات لازم را قبل از اینکه ژنراتور نیاز به عملیات داشته باشد، انجام دهند.

  1. تست های ماهانه انجام دهید

بازرسی های هفتگی لزوماً عملکرد ژنراتور را آزمایش نمی‌کند. آزمایشات ماهانه تأیید می کند که واحد طبق طراحی اجرا می‌شود. انجام تست های عملیاتی یک بار در ماه، مسائلی را مشخص می کند که بازرسی های هفتگی ممکن است توجه مافی را به آن نداشته باشند.

  1. آموزش کارکنان

آموزش تمام کارکنانی که باید ژنراتور را بازرسی، آزمایش، تعمیر یا نگهداری کنند. آموزش کافی تضمین می کند که شما افرادی را دارید که می دانند مواقع حساس چه کاری انجام دهند، عملکرد ژنراتور را تأیید کنند و آن را برای شرایط اضطراری آماده نگه دارند.

  1. موقعیت مکانی ژنراتورها

از نگهداری ژنراتورها در زیرزمین بیمارستان یا پشت بام خودداری کنید. بهتر است ژنراتورها را در محفظه های مقاوم در برابر آب و هوا نگه دارید. علاوه بر این، دسترسی ژنراتور را به پرسنل مجاز محدود کنید تا از دستکاری یا آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری شود.

  1. سوخت کافی داشته باشید

از تامین سوخت کافی اطمینان حاصل کنید. ژنراتورهای گاز طبیعی به دلیل توانایی آنها برای اتصال به خطوط تامین گاز طبیعی تاسیسات محبوب هستند. با این حال، در یک فاجعه که ممکن است این عرضه را مختل کند، چنین ژنراتورهایی کار نخواهند کرد. در حالی که دیزل ژنراتورها راه حل های پشتیبان موثری هستند، به تجهیزات و نگهداری بیشتری نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که در صورت نیاز روشن و کار می کنند.

قطع برق در اورژانس ها و بیمارستان ها عملیات نجات را به تعویق می‌اندازد. بنابراین شرکت ماه صنعت انرژی اینجاست تا به شما کمک کند.

ما به مشتریان خود راه حل های ژنراتور بادوام و مقرون به صرفه برای پشتیبان گیری اضطراری و قدرت اضافی در مواقع غیر اضطراری ارائه می‌دهیم. با مرور مجموعه ژنراتورها، سوئیچ‌های انتقال خودکار و سایر لوازم جانبی برای نیازهای برق مرکز بهداشتی‌تان، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تماس با ماه صنعت انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *