جوش کاری آرگون

جوش کاری آرگون - ماه صنعت انرژی

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به گاز آرگون ، جوش کاری با گاز آرگون ، خطرات جوش کاری با گاز آرگون و گاز ها محافظتی چه گازهایی هستند .

فهرست

1- گاز آرگون

2- جوش کاری با گاز آرگون

3- خطرات استفاده از گاز آرگون

4- گاز ها مجافظتی

5- قیمت گاز آرگون

6- طول عمر مخازن گازهای محافظتی

——————————————

جوش کاری آرگون

در مورد جوشکاری، گاز آرگون یکی از گزینه های پرکاربرد جوشکاران حرفه ای‌است. گازی‌است که در دسته گازهای نجیب طبقه بندی‌می‌شود و گازی‌است که از نظر محتوای هوایی که تنفس می‌کنیم سومین گازاست.

——————————————

چرا جوشکاران از آرگون استفاده‌می‌کنند؟

جوشکاران از آرگون استفاده‌می‌کنند زیرا معمولاً به عنوان یک عامل محافظ استفاده‌می‍شود. هنگامی که یک حرفه‌ای فرآیند جوشکاری را انجام می دهد، فلزات را در معرض دمای بالا قرار می‌دهد. اغلب، این دماها بیش از 5000 درجه‌است و می‌توانند بسیار گرم باشد.

آرگون  یکی از مهم ترین گازهایی‌است که جوشکاران اغلب به آن نیاز دارند و چیزی‌است که می‌توانند کار افراد این دسته حرفه ای را بهبود بخشد. گاز بی رنگ و بی بو‌است. این گاز همچنین قابل اشتعال نیست و کاملا غیر سمی‌است، به همین دلیل‌است که می توان از آن در چنین مقیاس وسیعی استفاده‌کرد.

یکی از سوالات پرطرفدار مردم در مورد این گاز خاص این‌است که چرا از آنها استفاده‌می‍شود. این نوعی گازاست که برای اهداف خاص خود بسیار مفیداست، اما تعداد کمی از آنها با استدلال عملی پشت آن و اینکه چرا اکثر مردم از این گاز استفاده‌می‌کنند آشنا هستند. در این مقاله، دلیل‌استفاده جوشکاران از آرگون و پیچیدگی های این گاز خاص را توضیح خواهیم داد.

جوش کاری آرگون

آرگون اغلب به عنوان یک عامل محافظ برای محافظت از جوشکارها در برابر دمای بسیار بالا استفاده‌می‍شود. با این حال، این دماهای بالا برای تبدیل فلز به مایع ضروری‌است، بنابراین می توان آن را به روش های مختلفی قالب گیری کرد. بیشتر فلزات نیز در این دماها ذوب می‌شوند و به همین دلیل می توان آنها را به راحتی جوش داد و به شکل مناسب شکل داد.

نقشی که آرگون در این فرآیند ایفا می‌کند محافظت از فلزات در حال ذوب‌است. هنگامی که فلزات با دمای بالا مواجه می‌شوند، می‌توانند در برابر برخی از گازهای موجود در هوای اطراف خود واکنش نشان دهند. این می‌توانند با چیزهایی مانند نیتروژن، اکسیژن و هیدروژن موجود در اطراف خود واکنش نشان دهد که می‌توانند منجر به پیامدهای نامطلوب شود. گاز آرگون به فلزات اعمال می‌شود، بنابراین آنها با بقیه اجزای موجود در هوا واکنش نشان نمی‌دهند.

در حالی که آرگون به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین عوامل محافظ در هوا در نظر گرفته می‌شود، برای حفظ پایداری قوس نیز مفیداست. هنگام کار با هر فلزی، داشتن نفوذ جوش خوب و ظاهر بهتر همیشه قدردانی می‌شود. گاز آرگون این امکان را فراهم می‌کند، به همین دلیل‌است که آن را مفید می‌دانند.

——————————————

گازهای محافظ چیست؟

اصطلاح “گاز محافظ” در درجه اول هنگام اشاره به آرگون استفاده‌می‍شود و چیزی‌است که می‌توانند برای هر کسی که هر نوع کار جوشکاری را انجام می‌دهد بسیار مفید باشد. گازهای محافظ نوعی طبقه بندی هستند که به گازهای بی اثر یا نیمه بی اثر داده می‌شود.

اینها فلزات را از هرگونه واکنشی که می‌توانند در جو رخ دهد محافظت می‌کند. دلیل مهم بودن گاز محافظ، زیرا به جوشکار کمک می‌کند تا از فلزی که با آن کار می‌کند محافظت کند. این از هرگونه اختلال در فلز جلوگیری می‌کند و جوشکار را قادر می سازد بدون هیچ گونه نگرانی کار کند.

حتی اگر آرگون به عنوان یک عامل محافظ در هنگام کار با فلزات ضروری‌است، این تنها جزئی نیست که می توان در هنگام انجام این کار وارد آن شد. هلیوم نیز چیزی‌است که جوشکاران تمایل به استفاده از آن دارند زیرا مشابه آرگون عمل می‌کند و می‌توانند نتایج بهتری را ارائه‌دهد.

اکسیژن همچنین گاهی اوقات به عنوان یک افزودنی در هنگام کار با فلزات به دلیل پایداری آن‌استفاده‌می‍شود. همچنین مواردی وجود دارد که از آرگون همراه با اکسیژن برای ارائه نتایج بهتر استفاده‌می‍شود.

——————————————

خطرات آرگون چیست؟

هنگام استفاده از هر گاز، فقط توجه داشته باشید که چه اقدامات احتیاطی باید انجام‌شود و چه اقداماتی برای اطمینان از ایمن ترین استفاده از آن باید انجام‌شود. عمدتاً گاز آرگون نسبتاً ایمن‌است. این گاز غیر قابل اشتعال‌است و همچنین هیچ چیز سمی از خود ساطع نمی‌کند، به همین دلیل‌است که جوشکاران می‌توانند به طور مرتب از آن‌استفاده‌کنند. این همچنین به این معنی‌است که گاز آرگون در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت، شعله یا جرقه نمی‌سوزد.

با وجوداین، هنگام استفاده از این گاز اقدامات ایمنی لازم را انجام‌دهید. گاز آرگون عموماً در یک مخزن فشرده به جوشکاران داده‌می‌شود که فهرست اقدامات احتیاطی خاص خود رادارد. هنگام استفاده از این محصول باید به نکات ایمنی منظم مخزن فشرده سازی توجه‌کرد.

یکی از بزرگترین خطراتی که در هنگام استفاده از گاز آرگون ایجاد می‌کند، افزایش حضور آن در هوای اطراف فردی است که از آن‌استفاده‌می‌کند. گاز آرگون سی و هشت درصد چگالی تر از هوااست. این بدان معناست که هنگام استفاده از این گاز، جو اطراف ممکن‌است دارای مقدار بیشتری آرگون نسبت به هوای مورد نیاز برای تنفس باشد.

به همین دلیل‌است که توصیه‌می‌شود از گاز در فضای باز یا در فضایی با تهویه کافی استفاده‌کنید. محدودیت‌هایی وجوددارد که مقدار زیادی آرگون را می توان در یک مخزن فشرده قرار داد. به طور کلی، مقدار موجود در یک مخزن به اندازه کافی برای استفاده ایمن است و منجر به وجود مقدار اضافی در جو اطراف نمی‌شود.

آرگون چقدر گران‌است؟

به اندازه کافی مقرون به صرفه‌است تا بتوان در مقیاس بزرگ از آن‌استفاده‌کرد. با این حال، دی اکسید کربن ارزان تر از آرگون‌است. به همین دلیل‌است که دو هسته شار محافظ دوگانه اغلب با 100٪ دی اکسید کربن استفاده‌می‍شود. آرگون برای اجرای FCAW ضروری نیست، اما مطمئناً ویژگی های قوس را بهبود می‌بخشد.

——————————————

جوشکارها از چه نوع گاز آرگون استفاده‌می‌کنند؟

در حالی که گاز آرگون در هر فرآیند جوشکاری ضروری‌است، جوشکاران مختلف هنگام کار از چگالی و خلوص آرگون متفاوتی استفاده‌می‌کنند. به طور کلی، جوشکارانی که در یک زمان با فلزات و آلیاژهای مختلف کار می‌کنند از 99.996٪ آرگون استفاده‌می‌کنند. این یکی از رایج ترین استانداردهای مورد استفاده برای گاز است و همچنین یکی از کارآمدترین آرگون است که جوشکاران می‌توانند از آن‌استفاده‌کنند.

این گاز به طور کلی توسط اکثر تامین کنندگان شناخته شده برای ارائه گاز آرگون ارائه می‌شود. آرگون خالص نیز یکی از انواعی است که برخی از جوشکارها از آن‌استفاده‌می‌کنند. این گازی‌است که تعداد کمی از جوشکاران هنگام ورود به این گاز آن را انتخاب‌می‌کنند. آرگون خالص عاری از اجزای دیگراست و هیچ گاز یا عنصر دیگری در آن وجود ندارد. برخی از جوشکارها نیز به دنبال ترکیبی از CO2 و آرگون هستند.

این ترکیبی از عناصراست که در مقایسه با گازهای خالص آرگون کارایی بسیار کمتری را ارائه می‌دهد، اما یک گزینه ارزان قیمت خوب‌است که جوشکاران می‌توانند به آن مراجعه‌کنند. یکی دیگر از انواع آرگون که وجود دارد، آرگون درجه پزشکی‌است.

این خالص ترین شکل آگون در نظر گرفته‌می‌شود و هیچ اثری از هیچ ترکیب یا عنصر دیگری ندارد. این آرگون گران‌است و در مقایسه با انواع دیگر ترکیبات آرگون تفاوت چندانی ندارد، به همین دلیل‌است که به ندرت توسط جوشکاران استفاده‌می‍شود.

——————————————

مخازن آرگون چقدر عمر می‌کنند؟

آرگون برای جوشکاران حیاتی‌است و چیزی‌است که آنها به طور مرتب به آن نیاز دارند. مدت زمانی که یک مخزن آرگون می‌توانند دوام بیاورد بیشتر به مخزن آرگون مورد استفاده، ترکیب مخزن و استفاده کلی که یک نفر در حال انجام آن‌است بستگی دارد. یکی از اولین چیزهایی که بر مدت ماندگاری آرگون تأثیر می گذارد این‌است اندازه مخزن

مخازن آرگون می‌توانند اندازه های مختلفی داشته باشند و آرگونی که فرد از مخزن استفاده‌می‌کند می‌توانند تعیین کند که چقدر طول می کشد تا مخزن تمام شود. تنظیمات فشار مخزن نیز می‌توانند بر مدت زمان ماندگاری آن تأثیربگذارد. تنظیمات قبل و بعد از جریان مخزن می‌توانند در تعیین میزان ماندگاری و مدت زمان آن نقش داشته باشد.

اندازه مخزنی که فرد معمولا دریافت می‌کند حدود 30 تا 40 SCFاست. اینها برخی از رایج ترین اندازه هایی هستند که جوشکارها هنگام انجام وظایف خود از آنهااستفاده‌می‌کنند. جوشکاری که به طور مرتب از این مخزن استفاده‌می‌کند، می‌توانند انتظار داشته باشد که آرگون کافی برای حدود سه تا شش ماه داشته باشد.

——————————————

چرا جوشکاران از تنظیم کننده های آرگون استفاده‌می‌کنند؟

هنگام کار با هر گونه آرگون، جوشکارها از چیزی به نام تنظیم کننده آرگون استفاده‌می‌کنند. این برای کسانی که به طور منظم از آرگون در فرآیندهای جوشکاری خود استفاده‌می‌کنند ضروری‌است. هر جوشکار خوبی استفاده از آن را به دلیل کارایی که به همراه دارد و سهولت استفاده از آرگونی که دارد توصیه‌می‌کند.

یکی از بزرگترین دلایلی که رگولاتور آرگون ضروری در نظر گرفته می‌شود این‌است که به تنظیم جریان آرگون از مخزن کمک می‌کند. همچنین جوشکار را قادر می‌سازد تا منبع ثابت‌تری از آرگون را به‌جای یک‌باره دریافت‌کند.

تنظیم کننده ای را پیدا کنید که به خوبی کار کند و با مخزن مورد استفاده سازگارباشد. به مخزن مورد استفاده و تنظیم کننده ای که با آن کار می‌کند توجه‌کنید. این مهم‌است زیرا همه رگولاتورها با انواع مخازن موجود در بازار مناسب‌نیستند.

——————————————

جوشکارها در چه فشاری از آرگون استفاده‌می‌کنند؟

یکی ازمهم‌ترین سوالاتی که افراد در مورد جوشکار دارند فشاری‌است که از آرگون خود استفاده‌می‌کنند. اکثر مخازن آرگون زمانی که روی 10PSL تنظیم شده‌اند به خوبی کارمی‌کنند.

این نیز یکی از استانداردهای رایج‌تر مورد استفاده در بین کسانی‌است که می‌خواهند ماشین‌های خود را به طور موثرکارکنند. جوشکاران به طور کلی فشار مخزن را با توجه به نیازهای فردی خود و فلزاتی که با آنها کار می‌کنند تنظیم‌می‌کنند.

سهولت تنظیم یک نکته مثبت بزرگ در این مورداست. همچنین آن‌ها را قادر می‌سازد تا تخلیه آرگون را با توجه به آنچه که برایشان مناسب‌است و آنچه در آن لحظه نیاز دارند تنظیم‌کنند. یکی از مواردی که بر فشاری که جوشکارها استفاده‌می‌کنند تأثیر می گذارد فاصله‌ای‌است که الکترودها درآن قراردارند.

اگر یک الکترود بیشتر بیرون باشد، نیروی مورد نیاز جوشکار بیشتر خواهدبود. هرچه جوشکار از فشار آرگون بیشتری استفاده‌کند، احتمالاً هنگام کار به این روش پوشش بیشتری خواهدداشت.

——————————————

گاز C25 چیست؟

گاز C25 که علاوه بر آن به عنوان اتوجود نیز شناخته‌می‌شود، به سادگی یک ترکیب گاز غیر قابل اشتعال، تطبیقی و منحصر به فرداست که برای جوشکاری کربن، ضد زنگ و همچنین تمام فلزات فولادی پوشش داده‌شده‌استفاده‌می‌شود.

بهترین گاز برای جوشکاری MIG فولاد نرم چیست؟

برخی از مواردی که اغلب با گاز بی اثر برای جوشکاری MIG فولاد ملایم کارمی‌شود آرگون‌است. بدون شک آرگون گاز محافظ اولیه‌است که در جوشکاری TIG اکثر فلزات و MIG Welding Lightweight Aloy یا MIG Brazing استفاده‌می‌شود. معمولی ترین گازهای فعال صد درصد دی اکسید کربن و معجونی از آرگون و دی اکسید کربن‌هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *