اورهال دیزل ژنراتور

انواع اورهال 

  • اورهال اساسی
  • اورهال سبک
  • زیرو اورهال
  • بازتولید 

شماره تماس جهت خرید و مشاوره:

021-66661333

021-66661444

021-66661555

شماره تمامی پیام رسان ها جهت ارسال درخواست:

0910-8008386

اورهال دیزل ژنراتور

در این صفحه اطلاعاتی را در زمینه اورهال دیزل ژنراتور در اختیارتان قرارمیدهیم . 

تعمیرات اساسی به چه معناست ؟ 

بدین معنا است که قبل از رسیدن دستگاه به یک حالت معین از آسیب جدی ، شکست یا خرابی در آن تعمیرات تخصصی انجام‌می‏گیرد. اگر برنامه استفاده از دیزل ژنراتور در طول دوران بکارگیری برای سازمان مشخص باشد.

می‏توان ادعا کرد که بازسازی یا تعمیرات اساسی ( Overhaul ) ، یک فعالیت قابل پیش‏ بینی است . نقش پیشگیری از آسیب جدی دستگاه را ایفاء می‏کند.

در واقع تعمیرات اساسی یا Overhaul به معنی:

تعمیرات کامل کوچکترین و یا بزرگترین قطعات و لوازم مکانیکی ، الکتریکی ، الکترونیکی و کنترلی در دیزل ژنراتور می‌باشد.

تعمیرات اساسی ( Overhaul ) یا اورهال :

در بخشهای مونتاژ ، دمونتاژ  و بازسازی قطعات و لوازم دیزل ژنراتور می باشد . تمامی مراحل از جمله تحویل گیری ، دمونتاژ، سرویس و شستشو کاری ، رنگ آمیزی ، بازرسی فنی و مهندسی ، تست کنترل کیفی در حین فرآیند ، تعمیرات اساسی ( Overhaul ) ، بازسازی قطعات مورد نیاز تعمیرات ( سیلندر ، سرسیلندر ، میل لنگ و… ) مونتاژ مجدد دستگاه و راه اندازی نهایی در این بخش باید توسط کارشناسان مجرب و متخصص صورت‌پذیرد.

تعمیرات اساسی ( Overhaul ) را معمولاً افراد متخصص و با تجربه  به دلیل پیچیدگی و متنوع بودن دیزل ژنراتورها با توجه به استانداردهای شرکت سازنده انجام می‌دهند.

 به همین جهت برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید از نیروهای متخصص مکانیک، الکتریک، الکترونیک و کنترل استفاده کرد.

اورهال دیزل ژنراتور - ماه صنعت انرژی

مراحل و مقدمات 

  • در ابتدای امر بهتر است یک نرم افزار خاص جهت امر کنترل پروژه تعمیرات اساسی ( Overhaul ) انتخاب‌گردد.
  • در پروژه‌هایی با حجم فعالیت پایین و دوره زمانی کوتاه مدت، می توانید تمام امور پروژه را در محیطی مانند نرم افزار اکسل ( Excel ) طراحی و اجرا کنید.
  • برنامه ریزی بر اساس هر دستگاه بوده ، به این معنی که کلیه تعمیرات مورد نیاز یک دستگاه شامل (مکانیک ، برق ، الکترونیک و کنترل) شناسایی و برنامه ریزی شود.
  • طی جلساتی مشترک با حضور سرپرستان واحدهای تولید ، تعمیرات و بازرسان فنی ، اولویت بندی و زمانبندی فعالیت های تعمیرات اساسی ( Overhaul ) انجام می گردد.
  • گروه های کاری متخصص شناسایی و براساس گروه ها برنامه ریزی انجام گردد.
  • مواد و متریال مورد نیاز برآورد شده و پروسه خرید و تامین می بایست پیش از اجرای کار پیگیری گردد.
  • برنامه تعمیرات اساسی نباید درگیر جزئیات و از هدف اصلی دور شود.
  • برای هر فعالیت تعمیر و یا سرویس ، در زمان تعمیرات اساسی دستورکار صادر گردد و پس از انجام به تایید بازرسی فنی و تولید به عنوان تحویل گیرنده کار برسد.
  • بر اساس ماهیت برنامه، حجم فعالیت و زمانبندی، در دوره زمانی مشخص ، درصد پیشرفت فعالیت ثبت گردد و نمودارهای مقایسه ای پروژه کارشناسی و کنترل شود.

فواید تعمیرات اساسی 

مدیریت تعمیرات اساسی شامل المان هایی از جمله تعیین زمان انجام تعمیرات اساسی (Overhaul) ، تعیین فعالیت های پیش اورهال، تعیین فعالیت های تعمیرات اساسی (Overhaul) ، برنامه ریزی دقیق و جزء به جزء ، بودجه ریزی اصولی ، مدیریت پیمانکاران و پیش بینی شرایط بحرانی است. مدیریت صحیح تعمیرات اساسی (Overhaul) منجر به افزایش قابلیت اطمینان و بهره وری ، کاهش چشمگیر هزینه های انجام تعمیرات اساسی اورهال ، کاهش حوادث ایمنی و محیط زیستی در سازمان می شود.

در بسیاری از صنایع مادر ، حتی صنایع بزرگ و به نام ، مدیریت تعمیرات اساسی بدون اینکه سازمان از آن اطلاعی داشته باشد . به شیوه نادرست و غیر کارآمدی انجام می شود و این امر نه تنها هزینه ها و زمان انجام اورهال را افزایش می دهد که منجر به حوادث ایمنی و محیط زیستی نیز می شود. از دیگر عواملی که در تعمیرات اساسی موجب دوباره کاری میشود ، عدم مستند سازی های متناسب و هدفمند فعالیت ها ، پیش از تعمیرات اساسی و همچنین استفاده از تجربه های بدست آمده از پروژه های قبلی است.

دیزل‌ژنراتور

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اورهال دیزل ژنراتور”