لوازم مصرفی دیزل ژنراتور 

لوازم مصرفی






روغن


آب رادیاتور


ادبلو


راهسازی

فیلتر 

به عنوان تعریفی برای فیلتر می توان گفت :

فیلتر سبب رسیدن مواد خالص روغن ، سوخت ، آب و هوا به موتور دیزل ژنراتور می شود.در واقع فیلتر به عنوان یک صافی برای دیزل ژنراتور عمل می کند .که سبب گرفته شدن ناخالصی ها و آلودگی های مواد ورودی به موتور دیزل می شود.فیلترهای متفاوتی در دیزل ژنراتور وجود دارند که از جمله آن ها می توان به فیلترهای روغن ، فیلتر هوا ، فیلتر آب و فیلتر سوخت اشاره نمود.

ضدیخ

ضد یخ مایعی با پایه آب است که در سامانه خنک کننده برخی موتورها جریان دارد.در گذشته بیشتر از آب خالص برای انتقال حرارت داخلی موتور به رادیاتور استفاده می‌شد. استفاده از آب خالص مشکلاتی را در بر داشت.محدودیت فاصله بین نقطه انجماد آب (صفر درجه سانتیگراد) تا نقطه جوش آن (یکصد درجه سانتیگراد) باعث می‌شود،که آب به عنوان مایع خنک کننده، کاربرد خود را در دماهای بسیار کم یا بسیار زیاد از دست بدهد.از طرفی قطعات آلمینیومی بدنه موتور در شرایط کارکرد موتور، به اندازه‌ای گرم می‌شود که مشکل خوردگی به وجود می‌آید.سیالات خنک کننده، معمولاً نه تنها از قطعات فلزی در برابر خوردگی محافظت می‌کنند،بلکه نقطه جوش آب را بالا برده و نقطه انجماد آن را نیز کاهش می‌دهند.همچنین، این سیالات معمولاً ظرفیت انتقال حرارت آب را نیز افزایش می‌دهند. این سیالات در آب محلول بوده و غیر قابل اشتعال هستند.

روغن

روغن، ترکیبی از دو مولفه بنام ،روغن پایه و افزودنی‌ است که که گاهی اوقات روانکار نیز نامیده می شود.ترکیب پیچیده آن به تجهیزات و دستگاه ها کمک می کند تا بتوانند عملکرد صحیحی داشته باشند.در حقیقت، استفاده از این مایع موجب روان سازی قسمت‌های متحرک موتور، کاهش حرارت و جذب ذرات معلق،  کاهش اصطکاک، فرسایش و سایش بین اجزای مکانیکی، می‌شود.عدم استفاده از روانکار باعث می‌شود که قطعات دستگاه خراب شوند و پس از چندی آسیب جدی ببینند. بنابراین می بایست در انتخاب و تعویض آن  بسیار توجه کرد.

انواع روغن

مطابق آنچه گفته شد،تمام تجهیزاتی که دارای قطعات مکانیکی هستند به روانکاری نیاز دارند.از انواع روانکار می توان به موارد زیر اشاره کرد:روغن خودرو، ترانس، انتقال حرارت، ماشین آلات کشاورزی، مصارف عمومی، موتور دریایی، هیدرولیک هوایی و غیره.

آب رادیاتور

همانطور که می‌دانید عملکرد موتور براساس انفجار سوخت در داخل سیلندر می‌باشد. که نیروی حاصل از انفجار ، سیلندرها را به عقب رانده و این نیروی روبه جلو و عقب باعث تبدیل نیروی دورانی می‌شود. که این امر بدلیل انفجار باعث افزایش دما داخل اجرای موتور می شود.و درصورت عدم خنک کردن موتور باعث آسیب و یا حتی منجر به ذوب شدن و یا تغییر شکل اجزای موتور به علت دمای بالا خواهد شد. جهت رفع این مشکل معمولاً از رادیاتور برای خنک شدن دمای موتور استفاده می شود. در موتورهای امروزی دما با استفاده از آب یا مایع خنک کننده ثابت نگه داشته می‌شود. به این صورت که در اطراف سیلندرهای موتور که محفظه های انفجار هستند. آب به وسیله یک پمپ (واترپمپ) به گردش درآمده و گرمای موتور را به خود جذب می‌کند.

ادبلو

ادبلو یا مایع اگزوز دیزل (Diesel Engine Exhaust Fluid DEEF) که در ایران و اروپا به نام ادبلو AdBlue معروف است. براساس استاندارد ISO 22241 یک محلول اوره می‌باشد. که از ۳۲٫۵٪ اوره خالص (AUS 32) و ۶۷٫۵٪ آب دیونایز تشکیل گردیده است.

  • به طور گسترده در موتورهای دیزل یورو ۵ و یورو ۶ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این محلول یک مایع مصرفی در قسمت کاتالیست انتخابی (Selective Catalytic Reduction-SCR) موتورهای دیزل بوده و میزان گازهای سمی اکسیدهای نیتروژن NOx را به میزان بسیار بالایی کاهش می‌دهد.

راهسازی

  • امروزه ماشین آلات راه سازی، صنعت ساختمان و عمران جزء مهم ترین وسایل ساخت و ساز به شمار می روند. صنعت راه سازی و ساختمان هر روز مدرن تر و بروز شده تا سرعت اجرای پروژه افزایش یافته و هزینه ها کاهش یابد.
  • قطعات موتوری ماشین آلات راهسازی شامل یک مجموعه کامل از تمامی قطعات ریز و درشتی می باشد که در سیستم انتقال قدرت ماشین آلات به کار رفته است. موتور ماشین، سیلندر، سرسیلندر، چرخ دنده، پمپ های حرکتی، توربین و غیره را می توان در این مجموعه قرار داد. این قطعات همگی در گروه قطعات و لوازم زیربندی ماشین آلات راهسازی قرار دارند که برای محافظت از آن ها و صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری باید به صورت دوره ای توسط اپراتور های دستگاه مورد بازبینی قرار بگیرند تا با برطرف کردن ایرادات کوچک آن ها بتوان دوام و ماندگاری قطعات را بالاتر برد. قیمت قطعات موتوری ماشین آلات راهسازی با توجه به نوع قطعه، خواص فیزیکی آن، برند سازنده و غیره تعیین می شود.

فروش انواع لوازم مصرفی ماشین آلات راه سازی