ترانسفورماتورهای کاهنده ولتاژ

ترانسفورماتور های کاهنده ولتاژ - ماه صنعت انرژی

ترانسفورماتورهای کاهنده ولتاژ

ترانسفورماتورهای کاهنده ولتاژ

ترانس ها می توانند در دو ناحیه کاری ، مشغول به کار شوند که شامل ترانس های افزایش و کاهش دهنده است. ترانس افزاینده در مقاله دیگر توضیح داده‌شده‌است .

ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا

و ترانس کاهنده ولتاژ بالا و جریان پایین در سمت اولیه را به ولتاژ پایین و جریان بالا در سمت ثانویه تبدیل می‌کنند .این ترانس ها کاربرد بالایی در صنایع الکتریکی دارند. زمان عملکرد در ولتاژ نامی کاربردهای این دستگاه در دو بخش قرار میگیرد:  فشار ضعیف و فشار قوی.

اولین کاربرد در فشار ضعیف به انتقال در دستگاه‌های الکترونیکی اشاره دارد.

ترانس کاهنده برای فراهم ساختن ولتاژ پایین برای دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد دارد. اگر دستگاه‌های الکتریکی برای مصرف انرژی بالاتر طراحی شوند ، ترانس با فرکانس بالاتر استفاده می‌شود. ترانس با فرکانس کاری بیشتر از 50 و یا 60 هرتز بسیار بزرگ و سنگین می‌شود. شارژهای باتری خانگی از ترانس های کاهنده بهره می‌برند.

 

ترانسفورماتورهای جداکننده یا ایزوله

 

============================

این ترانس کاهنده عملکرد مهمی در سیستم‌های قدرت دارد.کاهش ولتاژ و تطبیق آن برای مصرف کننده. این کار در چند مرحله زیر انجام می‌شود :

  • یک مسیر انتقال انرژی بلند نیاز به سطح ولتاژ بالا دارد . با ولتاژ بالا و جریان پایین تلفات برابر با می‌شود و به علت کم بودن جریان این موضوع کاهش می‌یابد. سیستم قدرت برای اتصال به سیستم‌های انتقال با سطح ولتاژی مختلف طراحی‌شده‌است. این نوع ترانس برای تطبیق ولتاژ های مختلف استفاده‌می‌شود. این المان ولتاژ را از یک مقدار بالا به یک مقدار پایین تبدیل می کند. این ترانس بزرگ بوده و دارای وزن بالا می‌باشد. در این شرایط ، زمانی که سیم پیچی به اندازه کافی زیاد نباشد اتوترانس مورد استفاده قرارمی‌گیرد.
  • نکته بعدی تطبیق ولتاژ انتقال و توزیع است. ولتاژ در این حالت 220/20 kV, 110/20 kV است. توان این دست از ترانس در اندازه 60MVA است. یک ترانس تب چنجر داخلی بر روی این سیستم قرار میگیرد. تنظیم ولتاژ کاربرد اصلی این سیستم‌است.
  • نکته آخر تطبیق ولتاژ با مصارف مصرف کننده‌است

فرمول

این ترانس ها با نام ترانس توزیع کوچک وتوان حدود 5MVA شناخته می‌شوند و دارای ولتاژ 35, 20, 10 kV در فشار قوی و 400/200 V در فشار ضعیف هستند. این ترانس ها معمولا تب چنجر5 وضعیته دارند.

 

============================

مقالات مرتبط :

قدرت نامی ترانسفورماتور

ترانسفورماتورهای افزاینده ولتاژ

 

لینک زبان اصلی مقاله :

Step Down Transformer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *